Jag är så frustrerad!
Hej alla,
Jag vill egentligen bara skriva av mig lite, då jag stött på lite motgångar i planerandet.
Vi har alltid drömt om ett höstbröllop, med följande bröllopsresa till japan. Men nu har vi fått inse att det helt enkelt inte fungerar med min skola utan att jag måste antingen gå om ett helt år, eller vänta de 3,5 åren som är kvar av min utbildning.
Då inget av de alternativen är särskilt lockande så planerar vi nu om för ett bröllop med bröllopsresa någon annanstans under sommarlovet, men jag är inte särskilt peppad på tanken. Självklart är det fortfarande fantastiskt underbart att få gifta mig med min älskling, men ändå.
En annan gång som är frustrerande är att nu när vi verkligen enats om ett upplägg som vi tycker låter fantastiskt, så är familj och vänner inte alls lika roade. Visst, det är väldigt otraditionellt, men det är avslappnat och kul tänkte vi. (Vigsel på en gammal fin biograf, mingel och fotografering i vacker park. Efterföljande middag sker på en charmig rockklubb fram till midnatt ungefär. Sedan var tanken att alla som fortfarande är pigga ska dra ut på stan och nattklubb. Detta för att bröllopet kommer bli ganska litet, 30 pers, och det finns många fler som vi skulle vilja fira med och dansa natten lång. The more the merrier tänkte vi.)
De få vi har pratat med har alla varit antingen ointresserade eller negativa. (Självklart har de varit trevliga och inte sagt något rätt ut, men sånt märks. Vi vill ju att alla ska ha en superkul dag och har verkligen anstärngt oss för att göra det bra för alla.) Den enda som tyckt det varit en bra idé är min ena tärna.
Jag vet inte, det känns bara så tråkigt just nu. Vi som varit så peppade och glada, att komma så här långt i planering har tagit tid för oss, vi har bland annat fått byta ort av praktiska skäl. Och nu när det äntligten började falla på plats så dyker det upp nya hinder. Just nu känner jag bara för att åka bort bara vi två och gifta oss i smyg.