• Lmvu

Bröllop Stockholm 3/8-2013

Hej alla!

Tänkte göra en tråd för alla som ska ha bröllop i Stockholm nästa sommar!

Byta ideer och tips om olika saker.

Ni kan väl berätta lite om vad ni har för planer för dagen? och om er själva!

Jag och min fästman är båda 26-27 år, han är från Norge jag är från Finland.
    Vi träffades när vi studerade i Australien 2008, har varit tillsammans sen dess.
    Flyttade tillbaka till Sverige 2010 och 'he popped the question'  i år den 23:e Augusti under semester på Bali.
    Så nu blev det snabba puckar då vi vill gifta oss inom ett år!

Så 3/8 lutar det åt, har prel. bokat lokal i Alvik.
    Ska imorgon till kyrkan och bli medlemmar då jag varken är döpt eller konfirmerad och han är döpt+konfirmerad i Norsk kyrka.
    Börjar oroa mig att alla kyrkor i stan med omnejd är uppbokade? Hoppas det finns några kvar..vet inte hur lång tid det tar att gå med i kyrkan!
    Sen undrar jag om båt transport för både mig och min fästman till lokalen? Tips?
    Samt sightseeing möjligheter (hyra buss/båt ect) då många kommer från utlandet till bröllopet. Tips där också uppskattas!

Självklart gäller inte denna tråd bara för Stockholmare alla är välkomna med tips!

• Svar på tråden Bröllop Stockholm 3/8-2013
  • Abrahamalbiin

Vi ska gifta oss den 3 augusti och det är bara en av oss som är med i svenska kyrkan. Det räcker att en är det, båda måste inte. 

• Lmvu
    Abrahamalbiin skrev 2012-09-23 17:15:29 följande:
    Vi ska gifta oss den 3 augusti och det är bara en av oss som är med i svenska kyrkan. Det räcker att en är det, båda måste inte. 
    Vi körde med att bara han blev medlem, for now...känns lite tidskrävande att döpas osv just nu för min del!

Va kul att ni gifter er samma datum! Nu hoppas vi på bra augustiväder!
    Vi har hitills signat lokal och senast idag kyrka.
    Gjort en budget och en gästlista
Svar på tråden Bröllop Stockholm 3/8-2013