• Fremm

    Vilka servetter använder ni? (Duni)

    Hej!

    Jag är på jakt efter fina servetter till vårt bröllop. Visst hade det varit extra fint med äkta linneservetter men vi har så gott som slagit ifrån oss den tanken...

    Har kikat in på Dunis hemsida då jag vet att de har styvare/tygliknande servetter, tror de heter Dunilin men det finns en uppsjö och det är svårt att se på nätet hur de faktiskt är så jag tänkte be er om hjälp, vad har ni haft/ kommer ni ha för servetter till dukningen?

    På dunis hemsida står det i måtten: 24, 33, 40, 48 cm - vilket mått är vanligast till middan respektive tårtan?

    Skulle bli jätteglad om ni ville dela med er om hur ni tänkt och om ni oxå ska ha Duni, vilken sort ska ni då ha?


     


    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vilka servetter använder ni? (Duni)
  • Chicita

    Vi hade Dunilin-servetter som reservplan. Dom vi har är de största. 48 cm och det känns som att dom är bäst till middagen.
    Till tårtan räcker det med antingen 24 eller 33-centimetrarna. Jag skulle nog valt 24 cm så dom blir lite smidigare.

    Nu sydde vi linneservetter istället. Men jag brukar duka med våra fina dunilinservetter när vi har främmande Glad 

    Det som skiljer dunilinservetterna åt förutom storleken är färg och mönster. Kvallitén på alla som heter dunilin är samma 

Svar på tråden Vilka servetter använder ni? (Duni)