• sirifr­edde
    Äldre 19 Sep 09:42
    4451 visningar
    8 svar
    8
    4451

    Talea och vendela rosor

    Hej Någon som har bild på en brudbukett med talea eller Vendela ros ..?

  • Svar på tråden Talea och vendela rosor
  • Äldre 19 Sep 22:09
    #1

    Hej ! :) här kommer två bilder på brudbuketter med vendela rosor som jag gjort till två brudar under året :)



  • Äldre 19 Sep 23:37
    #2

    Sara, inte alls för att hacka eller så, utan bara som en upplysning för att du ska slippa varningar: den som är yrkesverksam inom ett område, får inte visa upp egna alster i forumet. Det är för att det kan anses vara reklam för en själv och ens verksamhet (vilket det ju också verkligen kan vara).
    För att undvika tillsägelser, och avstängning så visar jag själv enbart bilder på enskilda blommor, eftersom även andras buketter kan misstänkas vara mina egna. Det förekommer en hel del försök till kundfiske och gratisreklam här, såäven vi som eg bara vill hjälpa till måste vara extra försiktiga. Det ä ju lite synd ur synvinkeln attmånga efterfrgar just bilder, men på andra sidan är det skönt att ha forumet så fritt som möjligt från folk som bara vill hitta nya kunder och egentligen inte delta i forumgemenskapen.
    Hoppas du inte tar illa vid dig-jag vill bara förvarna i all välmening.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 20 Sep 07:58
    #3

    Vad konstigt, varför är det så väldigt känsligt ? Självklart ska man inte kund fiska men de är ju inte de jag gör. Tycker de blir lite väl känsligt när man kategorierna de, jag lägger inte upp bilder i något annat syfte än vad andra gör på forumet gör :)

  • Aniara­4
    Äldre 20 Sep 08:15
    #4

    Det var visserligen inte den dominerande blomman, men jag hade några Vendela-rosor i min bukett. (De andra rosorna är Ocean Song).


  • Äldre 20 Sep 08:45
    #5
    Sara1991 skrev 2012-09-20 07:58:03 följande:
    Vad konstigt, varför är det så väldigt känsligt ? Självklart ska man inte kund fiska men de är ju inte de jag gör. Tycker de blir lite väl känsligt när man kategorierna de, jag lägger inte upp bilder i något annat syfte än vad andra gör på forumet gör :)
    Varför måste ju BT-ansvariga själva svara på och motivera, men jag tycker väl egntligen inte att det är så konstigt. Det är antagligen för att kunna ha någon slags gräns för vad egenföretagare och branschfolk kan använda forumet till för syften. Jag menar, om du och jag sitter här och visar våra buketter lite överalt, så sprider vi ju de facto en viss reklam för oss själva. Det är fullt möjligt att folk via de bilderna sedan frågar och vill anlita någon av oss för uppdraget att göra deras brudarbeten. Och just så gör många också, musiker, fotografer, you name it, och det är ju inte det forume är till för. Tipsen ska vara oberoende. Återigen-jag anklagar dig absolut inte, jag tror absolut du bara menar väl.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • sirifr­edde
    Äldre 20 Sep 11:10
    #6

    den va tjusig ... Kan tänka mig de färgerna men en liten rund bukett


    Aniara4 skrev 2012-09-20 08:15:58 följande:
    Det var visserligen inte den dominerande blomman, men jag hade några Vendela-rosor i min bukett. (De andra rosorna är Ocean Song).


  • Aniara­4
    Äldre 21 Sep 09:45
    #7
    sirifredde skrev 2012-09-20 11:10:05 följande:
    den va tjusig ... Kan tänka mig de färgerna men en liten rund bukett
    Jag var faktiskt delvis inspirerad av den här bilden:
  • sirifr­edde
    Äldre 21 Sep 10:03
    #8

    Ja jag blev med insprirerad nu =)


    Aniara4 skrev 2012-09-21 09:45:10 följande:
    Jag var faktiskt delvis inspirerad av den här bilden:
Svar på tråden Talea och vendela rosor