• Äldre 19 Sep 01:10
    19705 visningar
    98 svar
    98
    19705

    Budjetbröllop Juni 2013 - fler än vi?

    Jag och min blivande man gifter oss 7 juni 2013.
    Och jag är arbetlös så vi har inte så jätte mycket pengar att röra oss med!
    Vi har satt en budjet på 20.000 men tror den kommer bli 30.000 tillslut.
    Hur har ni satt eran budjet också?

  • Svar på tråden Budjetbröllop Juni 2013 - fler än vi?
  • cappic­io
    Äldre 25 Oct 18:05
    #81

    Hade tänkt mig en budget på 30000 men som så många andra insett att det nog kommer att spricka.
    KOmmer att bli ca 75 gäster varav 25barn ca

    Klänning inhandlad 800kr
    Lokar bokad 1650kr
    trubadurer 3000kr
    mat 4000 (utbildad kock samt m2b är jägare så det mesta finns i frysen redan) blir buffe både till varmrätt o efterrätt då jag inte är en tårtmänniska.
    Till förrätt tunnbrödskorg med rökt renkött i creme fraiche röra
    sångerska o gitarist t kyrkan 1000kr
    ring 6800
    kläder o skor t tärnor 2000kr
    frissa för 4 personer 1000kr
    stolsöverdrag 2500
    övrig dekoration inkl gåva 500
    m2b kläder ?
    Alkohol fr tyskland ?
    inbjudningskort samt kyrkprogram 1000kr

    osv tusan vad man ska tänka på allt

    ritblock o kritor till barnen 200kr

  • tesse2­08
    Äldre 26 Oct 11:28
    #82

    Igår var jag och inhandlade en handväska, den väskan som jag ska ha när jag gifter mig. Jag snubblade över den häromdagen och det sa bara "klick" en pusselbit som föll på plats...Jag har slötitat på olika vita väskor men ingen har fallit mig i smaken, det har alltid varit något fel på dem. Funderade til loch med på att INTE ha någon väska men vart ska jag ha min kära mobil, näsdukar och ev något läppglans eller dyl.


    NU står det solklart att jag ska ha en RÖD väska i min brudutstyrsel, och varför inte när jag ska ha RÖDA skor, RÖDA rosor och RÖTT som tema.


    Alltså ännu en grej att bocka av i "TO DO" listan.


    // förväntansfull


  • Bulis7­6
    Äldre 26 Oct 11:58
    #83

    Vi gifter oss i Juni 2013!! Ska bli såå spännande!! Vi har marint tema då vi e båtfolk. Min blivande har varit seglare sen han va liten.


    Ringen jag ska ha är av guld. Det är sambons mormors ring. Vi ska bara göra ordning den lite.


    Färgen på bröllopet kommer givetvis att gå i marinblått!!


    Vi har även valt tärnor och bestman. Men längre än så har vi inte kommit. Vi njuter av stunden och bara lyssnar på musik och pratar.


    Budjeten har vi givetvis lagt upp. Inte mer än 25-30 000kr.

  • Äldre 28 Oct 12:57
    #84
    Bulis76 skrev 2012-10-26 11:58:57 följande:

    Vi gifter oss i Juni 2013!! Ska bli såå spännande!! Vi har marint tema då vi e båtfolk. Min blivande har varit seglare sen han va liten.


    Ringen jag ska ha är av guld. Det är sambons mormors ring. Vi ska bara göra ordning den lite.


    Färgen på bröllopet kommer givetvis att gå i marinblått!!


    Vi har även valt tärnor och bestman. Men längre än så har vi inte kommit. Vi njuter av stunden och bara lyssnar på musik och pratar.


    Budjeten har vi givetvis lagt upp. Inte mer än 25-30 000kr.


    Hej välkommen till ``gruppen´´ :)

    Låter som ni har kommit en bra bit på vägen :)
  • Äldre 28 Oct 13:07
    #85


    För någon/några veckor sen fick vi hem 10.000 svarta diamanter på posten som vi hade budat hem ifrån Tradera :)

    Och i fredags fick vi hem 10.000 röda diamanter.. :)


    Det hände en liten `olycka´ när jag skulle öppna paketet med dem röda på Ica parkeringen.. påsen gick sönder :( Menmen..

    Nu är dukningen komplett saknas bara blommor :)

    Hur går det för er andra? :D
  • Äldre 3 Dec 13:01
    #86

    Vi gifter oss den 1 juni och har tänkt oss en budget på ca 15000:-

    Själva bröllopet är hemligt men sen på kvällen kommer vi ha bjudit in nära och kära på fest. Jobbigt att planera när man inte har andra att bolla alla idéer så jag letar desperat efter bollplank.

    Vi kommer bjuda på buffé som vi lagar själv och dricka från tyskland. Festen ska vi ha på tomten (håller tummarna för bra väder) Kommer att bjuda ca 40 personer. Vi kommer ha bord och stolar på altanen och ett partytält där emellan sla vi spänna upp ljusslingor för att få det lite mer ombonat. Men sittplatserna kommer inte att räcka så jag hittade en idé om att ha halmbalar att sitta på.



    Tänkte hitta billiga påslakan eller spetsar på loppis, mellandagsrea osv men vet inte om jag får tag i halmbalar. (Bor i Sthlm) Har nån nån annan idé på liknande lösning?

    Kommer dekorera med massa ljus och ormbunkar i vaser och försöka göra det mesta själva.
     
  • Thea
    Äldre 7 Jan 11:25
    #87
    Tilda93 skrev 2012-09-25 15:07:30 följande:
    Hej , va kul att det är fler vi som också planerar för fullt :)

    Hur kommer det sig att det ska bara vara ni?
    20.000-30.000 på så lite gäster skulle vara en DRÖM för oss :)  hehe , vi är ca 80-90 st på vårat men vi måste skära ner lite för vi har inte redigt råd.. :/

    Ska ni redan träffa prästen? , vi ska få hem ett brev om när vi ska träffa våran i Januari.
    oj här har jag visst tappat tråden ^^ hihi har inte fattat denna sida så mycket men nu så... 
    Vi är inga personer som vill stå i centrum utan kände att detta passar oss, det blir mer intimt och "lyxit". samtidigt som vi inte vill lägga en förmögenhet på bröllop utan reser hellre. vi har just bokat en tre rättersmiddag med tårta på stadshotellet här i stan och det kommer kosta 420+75 per persson plus dryck.. 

    Japp vi bor i en by så jag känner prästen då jag jobbade en säsong på kyrkogården och haft henne när vi döpte dottern och här känner alla alla :) hihi så nu är det klart. 18 juni kl 16.00 gifter vi oss :)
    våra föräldrar vet inget än utan vi ska göra inbjudningskort och lägga i ett påskägg och ge dom till påsken tänkte vi  ^^  
  • Jessic­a B
    Äldre 14 Jan 17:32
    #88

    Vi skall oxå hålla oss på en budget runt 20000kr, max 25000Kr.
    Och som det ser ut så skall vi klara det, men dyker säkert upp en massa som man inte tänkt på.
    Men såhär det det hittills ut:

    Klänning. 650 kr samt en underkjol 300 kr (Miss Retro)
    Lokal: 2000 kr (som min käre far vill betala, han är bäst!)
    Rådhus 500 kr
    Ringar för oss båda 3150 kr, Titan! (kan rekommendera Nordstans Guld i Göteborg)
    Mat 10000kr Buffé (catering från Club Evergreen i Kungälv)
    Dryck räknar vi med runt 3500 kr (åker en sväng till Tyskland) blir mest öl och vin, och kanske lite cider.
    Bukett fixar min svägerska, så blir bara inköp av blommor
    Frisyr fixar även svägerskan, tur att hon är både frisör och florist!
    Svägerska nr 2 fixar bröllopskorten
    Inbjudningskort ca 500 kr vistaprint
    Tårta ville svärmor pyssla med på blir enbart ingridienser man köper in.
    Lite inredning till lokalen runt 400 kr, ljus och sånt
    Dj 2500 kr

    Har säkert glömt något...

    Kommer vara ca 65 pers.

  • Äldre 10 Feb 17:35
    #89

    Hur går det för er tjejer? :D

    Här är det inte alls så mycket kvar att fixa :)


  • Thea
    Äldre 10 Feb 19:09
    #90

    här har det beställts klänning och ring så nu börjar det bli färdigt redan :) 

  • afture­lding
    Äldre 10 Feb 20:04
    #91

    Hej!

    Vi gifter oss den 29/6 och har låg budget :) 65 gäster är bjudna och budgeten ligger på 25000, och vi tycks hålla den än så länge.

    Klänning och slöja: c.a 1000 kronor i material, med underkjol.
    Kostym till brudgum: 1000 kronor
    Lokal: 4000 kronor med städning.
    Ringarna har vi fått hem och de hamnade på 3800 ungefär.
    Mat: 7000 kronor, endast varmrätt av catering.
    Dryck: 3000 kronor, med kaffe. Vi ska bjuda på must istället för vin och bara lättöl, samt läsk och alkoholfri cider.
    Blommor: 150 kronor, endast rosor och orkidéer som ska köpas från plantskola, resten blir vilda blommor och buketterna binder vi själva. Tre buketter och två coursage för övrigt.
    Frisyren gör jag själv, eftersom att jag är väldigt van. Med viss hjälp av min tärna :)
    Inbjudningskorten blev i princip gratis, då vi tog det vi hade hemma. 200 kronor i porto bara.
    Tårta: 500 kronor, bakas hemma (här ingår också nya bakformar)
    Dukning: 1000 kronor (dukar, karaffer, vaser osv)

  • Tuvest­am
    Äldre 11 Feb 21:15
    #92

    Vi gifter oss den 21 juni och vi har satt en budget på 25000 och som det ser ut nu så kommer vi att hålla den, mycket tack vare att min farmor kommer att binda våra buketter och att hon kommer även att göra förrätten så det blir ingen kostnad för oss vilket är ganska skönt. Dekorationer och sånt köpte vi från fira och servetter från Duni, vi har kommit ganska långt i vår planering, det enda vi inte är riktigt överrens om är maten, men det är ju ingen panik än....

  • Äldre 11 Feb 22:53
    #93

    Hej alla nya brudar :)
    Ni verkar ha kommit en bit på vägen.

    Vi har kvar är:

    * Skicka in hindersprövningen och namnändringen.
    * Köpa bolero
    * Tärnorna ska fixa sina + brudnäbbarnas klänningar.
    * Bestmannen (flera) ska fixa sina kläder.
    * Boka catering företag , Sambon har suttigt i kväll och mailat runt ( jag gav honom det i uppgift, då jag känner att jag har fixat jätte mycket in för bröllopet och han erkännde det med, fast jämnförelse med andra hjälper han faktiskt otroligt bra :) och sen så betalar hans föräldrar maten i bröllopsgåva :D )
    * Väntar på att få hem rätt brudslöja.
    * På fredag ska jag kolla på min vigselring och betala den.
    * 20/2 blir det möte med prästen.
    * Måste fixa en sångare till kyrkan. (vigslen)
    * Fixa finstrumpor till sambon, stay ups till mig, en vit gördel till mig & en sådan där Freebra till mig.
    * Åka och beställa blommorna, beställa alkoholen.
    * beställa underkläder till oss ( till under dagen + till bröllopsnatten)
    *Fixa fina lakan till bröllopsnatten ( sover hemma då jag tycker det är onördigt att betala en massa för hotell om man är för trött och inte kan njuta av något på hotellet)
    * Boka någon som kan fixa mitt hår, mina naglar och eventuellt sminket.

    Resten är klart.
    Nu när man skriver det så här så känns det som det är jätte mycket kvar haha ;)


  • Bulis7­6
    Äldre 13 Feb 20:59
    #94

    Hej!!! Så att jag hade skrivit i oktober förra året.


    Vi satt härom veckan o pratade o insåg att de e mindre än 4 månader kvar!!!!!!! En vecka senare, efter jag hämtat andan o illamåendet lagt sig har vi nu kommit igång me planeringen.


    De pratades budjet. Vi har valt att be de inbjudna gästerna sätta in pengar på konto ist för present. Där får vi in en hel del pengar.


    Ett tips e att lägga temat efter sina intressen. Där har man förmodligen en hel del kontakter. Nu e vi båtfolk o min sambo jobbar med båtar så de kommer hålla ner kostnaderna en hel del.


     

  • Äldre 13 Feb 21:12
    #95
    Bulis76 skrev 2013-02-13 20:59:56 följande:

    Hej!!! Så att jag hade skrivit i oktober förra året.


    Vi satt härom veckan o pratade o insåg att de e mindre än 4 månader kvar!!!!!!! En vecka senare, efter jag hämtat andan o illamåendet lagt sig har vi nu kommit igång me planeringen.


    De pratades budjet. Vi har valt att be de inbjudna gästerna sätta in pengar på konto ist för present. Där får vi in en hel del pengar.


    Ett tips e att lägga temat efter sina intressen. Där har man förmodligen en hel del kontakter. Nu e vi båtfolk o min sambo jobbar med båtar så de kommer hålla ner kostnaderna en hel del.


     


    Oj, har ni precis börjat planera?
    Jag som är jätte stressad fast det inte är så mycket kvar att fixa in för bröllopet!!
  • Bulis7­6
    Äldre 13 Feb 21:33
    #96

    Skoja inte me mig!!! Va tror du jag mår illa för!!!

  • Äldre 13 Feb 23:57
    #97

    Jo jag förstår hur du känner!


  • Bulis7­6
    Äldre 18 Feb 11:32
    #98

    Vi har ju som sagt marint tema. Har ni några förslag på kostymer till brudgum? <givetvis marina då...:)

Svar på tråden Budjetbröllop Juni 2013 - fler än vi?