• Anonym (stressad)

    berätta för mamma ?

    Jag och min pappa och hans nya flamma har en mkt fin relation, Pappa ställer upp ger råd om brudklänning och är allmänt glad att jag ska gifta mig. Mamma däremot ha aldrig gillat min sambo. Om jag skulle berätta för henne att vi ska gifta oss den 11/5-13 skulle hon komma med sina invändningar.Hon skulle definitivt skvallra runt till hela sin vänskapskrets och sen skulle dem i sin tur ringa mig och gnälla. Hon kan inte glädjas över någonting känns det som.Jag funderar hur vi skall berätta det. Vi kommer vatra en mkt liten skara på bröllopet. 6 Personer. Sen i efterhand så bjuder vi in lite ler släkt och vänner i Augusti och säger då att vi gift oss.. Detta med mamma gör mig såååå stressad...

  • Svar på tråden berätta för mamma ?
  • Fästmön

    En fråga - är din mamma inte bjuden på bröllopet?

  • Anonym (stressad)

    Jag funderar om hon ska bjudas in men om hon tackar nej så är de hennes problem.Vi tänkte först bara ha hans föräldrar som vittnen eftersom ingen släkt på hans sida är bjudna


    Fästmön skrev 2012-09-18 15:16:39 följande:
    En fråga - är din mamma inte bjuden på bröllopet?
  • Anonym (stressad)

    Vi ville igentligen gifta oss utomlands bara vi 2 eftersom det skulle vara lite i smyg. Sen bjuder vi in alla andra...

Svar på tråden berätta för mamma ?