Jag var skräckslagen under lång tid innan, så till den grad att vi beställde alternativa inbjudningskort där vi istället bjöd gästerna på bara middagen och tänkte ha vigseln med bara familjen. Kan få svår panikångest i trängda situationer och jag visste inte alls hur vigseln skulle gå, OM den skulle gå att genomföra, om jag skulle ta bilden och dra, om jag skulle bryta ihop, vägra gå in i kyrkan osv. Vi skickade ut de ordinarie korten till slut och det var bitvis ganska hysteriskt på psykesfronten, minst sagt. 
Jag överlevde vigseln, det gick galant. Men tack gode gud att en av fotograferna filmade vigseln för jag minns knappt ingenting... Det skedde som i ett töcken, väldigt luddigt alltihop. Men jag överlevde, det gjorde jag! 
Jag hanterar min ångest genom acceptansträning, bland det mest effektiva som finns. Alltså att man bestämmer sig för att acceptera, till och med välkomna ALLT under en begränsad tid (vigseln). Det tar lång till att öva upp den här tekniken men är säkert användbart ändå.
Come what may, typ.