• Anonym

    Ältar avsaknad av film.. Jobbigt :(

    När jag gifte mig bad vi ingen att filma. Tror vi diskuterade innan och jag kände då inget behov av någon film från bröllopet. Kände inte det behovet direkt efter heller men nu har jag börjat älta saker och ting och känner mig lite ledsen över avsaknaden av film. Det jag helst velat ha film på var brudvalsen. Har kort från dansen som är fina men jag fattar inte varför inte inte sa till någon att filma... Blir så ledsen när jag läser om alla som filmat en massa från sina bröllop och hur underbart det är att se filmerna. Om jag inte hade läst det hade jag kanske inte brytt mig lika mycket för generellt föredrar jag foton framför film. Vi filmade dock när vi övade in brudvalsen i våra resp. bröllopskläder men det är ju inte från dagen D.. men dansen finns iaf på film när vi övade.. Jag minns ju känslan från bröllopsdagen men grämer mig ändå.. Jag kan ju aldrig ändra på det liksom. Värst är det när alla säger att vår dans var så otroligt vacker, har även fått kommentarer om att det var synd att vi inte filmade.. Det gör en ju inte gladare :/

    Någon mer som inte har någon film från dagen? Jag behöver lite tröst och pepp... 

  • Svar på tråden Ältar avsaknad av film.. Jobbigt :(
  • Anonym

    Vi fick bara en liten snutt av bröllopsvalsen  - inte den där fina biten som alla tyckte var så fantastiskt fin, utan ungefär från den biten där jag snubblade över klänningen (hade släp och vi hade inte tränat med min klänning, så trots att släpet var upsatt, så kunde jag tydligen inte gå bakåt flera steg (vi hade en sån "snurr"/"move"), inte utan att snubbla iaf!


    Inte så jätte kul att ha en film över det! Visst, sen fick man se en liten fin snutt (så gästerna ljög faktiskt inte - det såg fint ut!), men eftersom det är mot slutet av dansen som det började filmas så blir det en väldigt kort stund av det fina, som inte hinner sudda ut "snubblandet" - inte för mig iaf!


    Önskar vi hade en film från kyrkan, för det gick så snabbt - men nope, ingen tänkte på det!


    I slutändan är bilder finast ändå! Vem kommer orka sitta och titta på filmer, hur ofta skulle man ta fram de om man hade de? Medans bilder kommer folk att ha ståendes/hängandes framme och de är ett "snabbt" minne om den där lyckliga dagen! Vill man minnas lite extra, så kan man ju sätta sig med alla bilder och kolla genom de - har man många bilder så berättar de ju en historia i sig, nästan bättre än en film!


     

Svar på tråden Ältar avsaknad av film.. Jobbigt :(