• DecemberBrud1201

    Helsingfors i december, hjälp med lokal

    Nu har jag äntligen efter mycket sökande fått tag på en vigselförrättare då vi tänkt gifta oss i Helsingfors den 1/12. En borlig vigsel under tiden vi stannar i hamnen med båten.

    Nu behöver jag förslag på vart vi kan vara, så hjäääälp

  • Svar på tråden Helsingfors i december, hjälp med lokal
  • LittleAnimal

    Gå in på http://www.maistraatti.fi/sv/Tjanster/Vigsel_och_registering_av_partnerskap/Vigsel/
     här hittar du all info. om ni gifter er under kontorstid är det gratis om det är på en helg kostar det 200€
    Under kontorstid får ni gifta er på magistraten. i vasa är det ett fint litet rum dit man rymmdes ca. 15 personer.. 
    Utanför kontorstid kommer de vartsom helst och viger er om jag har förstått det rätt. 

  • DecemberBrud1201
    LittleAnimal skrev 2012-09-17 12:16:19 följande:
    Gå in på www.maistraatti.fi/sv/Tjanster/Vigsel_och_reg...
     här hittar du all info. om ni gifter er under kontorstid är det gratis om det är på en helg kostar det 200€
    Under kontorstid får ni gifta er på magistraten. i vasa är det ett fint litet rum dit man rymmdes ca. 15 personer.. 
    Utanför kontorstid kommer de vartsom helst och viger er om jag har förstått det rätt. 
    Vi har fått tag på en vigselförrättare men magistratet är stängt på lördagen när vi tänkte slå till. Den trevliga tjejen som ska gifta oss rekommenderade några resturanger, men vi ska inte äta där utan bara gifta oss. Så jag tänkte att någon kanske har en höjdar idé om vart vi kan vara
  • LittleAnimal

    Vill ni viga er utomhus eller innomhus? kanske kiasma (moderna museet) eller något annat konst galleri eller i ett bibliotek, såg i veckan att ett av helsingfors bibliotek hade blivit renoverat och det var jätte jätte fint (minns inte vilket det var)? Tänkte om ni inte skall äta..
    Eller utomhus, kanske på trappan till riksdagshuset eller i någon park. 

  • DecemberBrud1201
    LittleAnimal skrev 2012-09-17 15:17:16 följande:
    Vill ni viga er utomhus eller innomhus? kanske kiasma (moderna museet) eller något annat konst galleri eller i ett bibliotek, såg i veckan att ett av helsingfors bibliotek hade blivit renoverat och det var jätte jätte fint (minns inte vilket det var)? Tänkte om ni inte skall äta..
    Eller utomhus, kanske på trappan till riksdagshuset eller i någon park. 
    Detta är den 1/12 så utomhus vette katten, lär väl frysa ihjäl. Ska alla gånger fundera på det!

    På nått museeum eller bibliotek ska jag kolla upp nu med detsamma. Tack för tipsen!
  • LittleAnimal

    här är  biblioteket jag tänkte på. det var universitets biblioteket.

     

  • DecemberBrud1201
    LittleAnimal skrev 2012-09-18 17:29:42 följande:
    här är  biblioteket jag tänkte på. det var universitets biblioteket.

     
    Det där var ju superfint! Det ska jag absolut kolla vidare på, tack för hjälpen
Svar på tråden Helsingfors i december, hjälp med lokal