• Äldre 17 Sep 10:04
    3904 visningar
    24 svar
    24
    3904

    Hur sminkar du dig?

    Hur mycket smink har du till vardags? Vad använder du? Hur sminkar du när det är dags för fest? Och hur gör/gjorde du med make up på bröllopet?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur sminkar du dig?
  • Emelie 87
    Äldre 17 Sep 22:55
    #11

    Jag valde "mycket och noga". Detta eftersom mascara aldrig är det enda jag använder.

    Till vardags använder jag concealer, puder, rouge, mascara och läppstift.  


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Emelie 87
    Äldre 17 Sep 23:01
    #12
    Emelie 87 skrev 2012-09-17 22:55:02 följande:
    Jag valde "mycket och noga". Detta eftersom mascara aldrig är det enda jag använder.

    Till vardags använder jag concealer, puder, rouge, mascara och läppstift.  
    En man, två barn, oändligt med kärlek
    Och detta var i regel det jag hade till bröllopet också. 
    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Pyttsa­n
    Äldre 17 Sep 23:12
    #13

    Jag sminkar mig sällan till vardags, ibland lite mascara. Till fest använder jag mascara och ibland lite kajal och ögonskugga, samt läppstift/läppglans. 

  • Vinter­brud12­1212
    Äldre 17 Sep 23:53
    #14

    Jag sminkar mig varje dag, då jag har ett kraftigt, rött födelsemärke som sitter på mitt ena öga och en bra bit upp på pannan, med andra ord.. Det SYNS!!

    Använder Mary Kay som täcker otroligt bra och ingen kan se mitt märke...
    Händer ibland jag går osminkad hemma, men så fort jag skall ut så sminkar jag mig

    vägrar visa mig ute utan smink, och har jag inget hemma, tex om det skulle ta slut får mannen gå ner på stan och köpa till mig så jag kan gå ut haha 

  • Äldre 19 Sep 09:17
    #15
    Alyllyra skrev 2012-09-17 14:06:59 följande:
    Jag sminkar mig i princip aldrig. Kanhända har jag lite mascara och ev läppglans till fest. Jag sminkade mig mycket när jag var yngre, men orkar helt enkelt inte längre... Plus att det känns mer "festligt" när jag tar på mig smink, det blir som en speciell grej.

    Det där är ungefär som jag, då. Hade två intensiva sminkperioder i livet, men jag giter inte inte och har inget behov för det för egen del. När det är sminkreklam på tv:n så brukar maken kommentera ibland varför jag inte sminkar mig, fast han redan vet svaret. Läppglans på sin höjd, någon gång då och då, det är allt.

  • Aniara­4
    Äldre 19 Sep 09:25
    #16

    Kan inte låta bli att tänka på den här bilden!


  • Äldre 19 Sep 09:40
    #17
    Aniara4 skrev 2012-09-19 09:25:32 följande:
    Kan inte låta bli att tänka på den här bilden!


  • Äldre 19 Sep 14:16
    #18
    Redaktör Kristin skrev 2012-09-17 10:04:54 följande:
    Hur mycket smink har du till vardags?
    Vad använder du?
    Hur sminkar du när det är dags för fest?
    Och hur gör/gjorde du med make up på bröllopet?
    Inget.
    Inget.
    Inte alls.
    Jag var helt osminkad.
  • Äldre 19 Sep 14:25
    #19

    Jag sminkar mig oftast inte alls. Jag pluggar hemifrån och det känns onödigt att dra på sig smink om man bara ska åka och handla, träna eller liknande. Ska jag göra något speciellt så målar jag på lite mascara. Till fest så brukar jag ha mascara, eyeliner, ögonbrynsskugga och ev lite ögonskugga. Önskar jag kunde använda foundation eller puder men jag har blivit röd, fått klåda eller massa finnar av allt jag testat =/
    Till bröllopet vet jag inte än hur jag sminkar mig, men det blir ju rätt neutralt. Tycker inte det passar sig med för tung make up på bröllop..

  • Picnic­k i det gröna
    Äldre 19 Sep 14:29
    #20

    Varierande.
    Vardag hemma: inget smink
    Vardag kanske träffa lite folk: Lite smink för att täcka finnar, mörka ringar
    Vardag jobb: Ibland bara mascara och naturlig ögonskugga samt täcka finnar och mörka ringar, ibland även kajal.

    Fest: Mascara, kajal, mörkare ögonskugga, ögonbrynspenna, täcka finnar och mörka ringar samt lipgloss.
    Bröllopet: Samma som ovan = festsminkning. 

  • Äldre 20 Sep 22:19
    #21

    Har själv jobbat med kosmetik i 7 år, så trots att jag numera har ett kontorsjobb så sitter det i ryggmärgen att go all in så att säga. Sminkar mig dagligen med foundation, puder, concealer, ett par olika ögonskuggor, eyeliner, brynskugga, mascara, rouge, solpuder + något på läpparna.

    Däremot så blir det mer naturliga färger och mer nedtonat till vardags.

    Till fest kör jag gärna en mer sotad look eller röda läppar.

    Till bröllopet kommer jag satsa på samma produkter som ovan, med lite bättre grund. Blir en brun sotning med röda läppar. Eyeliner med vinge är mitt signum så det kör jag alltid på oavsett tillfälle.

  • 1700ta­l
    Äldre 20 Sep 22:40
    #22

    Emormt stor skillnad mellan "mycket och noga" och "lite mascara"... I min värld är dock "lite mascara" och "inget alls" lite åt samma håll.


     


    Hursom, till vardags borstar jag snabbt på mireralfoundation, ljust solpuder och ett lager mascara. Har jag megabråttom hoppar jag mascaran, inte underlaget. Vid fest är jag noggrannare med grunden, tar något mer markerat solpuder och kompletterar med nån färg på ögonlocken som matchar kläderna. Även fler lager mascara.


     


    Hur sminkösen gjorde på bröllopsdagen? Ja, det vette 17. Hon använde HUR mkt produkter som helst men det syntes inte när hon var klar. Resultatet blev en mjuk och sofistikerad version av min vardagsmakeup, inte festversionen. Och det var väl bra.

  • Äldre 21 Sep 06:08
    #23

    Hur mycket smink har du till vardags? BB-cream, löst puder och rouge. Sällan jag lägger på mascara och ögonskugga då jag lider av tidsbrist på morgonen. Är också lyckligt lottad att ha långa ögonfransar naturligt.Jag kör alltid med spf 30 då jag vill undvika onödiga rynkor i förtid.


    Vad använder du? Jag har olika favoritprodukter men har nyligen upptäckt hur bra koreanska kosmetikmärken är. Prisvärda och ger fantastiskt bra resultat som många gånger är minst lika bra som prestigemärken som Lancome och Chanel. Missha, Skinfood och Etude house är toppen om man har tillgång till deras varor. Finns ju på nätet också om man inte bor i USA eller Asien.


    Hur sminkar du när det är dags för fest? En hel del. Foundation, löst puder, ögonskugga, mascara och rouge.


    Och hur gör/gjorde du med make up på bröllopet? Jag hade en duktig make-up artist som fixade mitt hår och make.

  • cecili­amogre­n
    Äldre 21 Sep 06:56
    #24

    Jag sminkar mig endast om det är ett speciellt tillfälle som möten, fest, middag osv. Sminkar mig aldrig för jobbet, hemma, handla eller besök his vänner och familj. Är 26 år och har inte sminkar mig till vardags sedan jag var 17 och anledningen är för att jag fick så mycket finnar av sminket.. Vill påstå att jag är vacker utan smink! ;)

Svar på tråden Hur sminkar du dig?