• lycklig01

    Bilder Kuvertlåda och Oj hoppsan låda

    Tänkte göra en kuvertlåda och en Oj hoppsan låda ( låda för lite smått och gott som kan vara bra att ha som tex:hårsprej,nagelfil,deo, plåster mm) Och vill gärna se bilder från er som redan gjort! Behöver insperation :)


  • Svar på tråden Bilder Kuvertlåda och Oj hoppsan låda
  • Chicita
    Hipo1 skrev 2012-09-19 09:57:07 följande:
    hahaha skrev från mobilen och den gör ju sina egna ord... handflata=handfläkt. Gör ett nytt försök att lägga in via datorn nu.
    haha.. ja det var lite skillnad Tungan uteSolig
  • Hipo1


    Spikade ihop lådan själv av några spontade bräder vi hade. Limmade med trälim mellan varje "våning" och målade sen med vit "husfärg".
  • smulan8118

    ursäkta en dum fråga, men vad är en "kuvertlåda" ?? 
     

  • Chicita
    smulan8118 skrev 2012-09-19 17:29:54 följande:
    ursäkta en dum fråga, men vad är en "kuvertlåda" ?? 
    En låda man lägger kuvert i så klart Flört

    Men för att vara lite tydligare: Det är till för eventuella kuvert med lyckönskningar eller pengar man kanske kommer att få på bröllopet så att sådana inte behöver drälla omkring eller komma bort.
    Extra vanligt om man önskar bidrag till resa 
  • imdelicate

    Såhär såg vår kuvertlåda ut. Jag har tyvärr inte närmare bild på den. Den är uppbyggd av runda papplådor i alla fall. 



    Jane (&) Haglund, www.janeghaglund.se

    Har ingen bild på vår korg med grejer, men vi hade en vit trådkorg och så virade jag ljuslila band (samma som är limmat runt locken på kuverttårtan) runt handtaget, och knöt ett band runt korgen med en rosett. På handtaget knöt jag fast en lapp där det stod SOS-korg :)
  • purpleflower

    Har ingen närbild på vår kuvertlåda men här är vårt presentbord i alla fall. Har inte gjort lådan själv då vi fick den av ett annat par efter deras bröllop, men satte dit de lila banden för att den skulle passa vårt färgtema. Fick mycket beröm för den på festen, men sa såklart inte att det inte är jag som gjort den Flört


  • lycklig01

    oj här har det hänt mycket sedan jag sist kollade :) tack för alla bilder! Det blev ingen kuvertlåda utan en minneslåda, som vi kommer ha på presentbordet och ändå sätta ner kuverten i, men kommer även sätta ner andra saker så som inbjudan mm!


     


     


     


     


     


     


     


Svar på tråden Bilder Kuvertlåda och Oj hoppsan låda