• brudpar2013

Ni som köper kuvertpris -vill gäster ha nattmat?

Hej!

Undrar om ni som har kuvertpris och köper till en extra måltid -dvs vickning?

Vårat pris ligger redan på 1400 kr/person och då ingår inte nattamat. Men funderar på om vi borde lägga till 40 kr/person för att få nattamat. Vill gäster ha det? Hur brukar det vara?

• Svar på tråden Ni som köper kuvertpris -vill gäster ha nattmat?
  • majemma

Vi kommer inte att erbjuda vickning. Vigseln är kl 13.00 och sedan serveras afternoon tea till gästerna när vi fotograferas och middagen (trerätters) börjar ca kl. 17:30. Tårta serveras ca. 22:00 efter en timmes dans. Festen avslutas kl 01:00 så jag tror inte att gästerna kommer ha något större behov att ytterligare mat.
    Kommer festen att pågå hela natten skulle jag överväga vickning, men inte när det slutar såhär tidigt.

• Annary

Vickning ingick i vårt kuvertpris som låg på 1 150 kr per pers. Vi valde pizza med svamp, skinka och getost samt vitkålssallad och det gick åt trots att det hade varit canapéer, trerättersmiddag och bröllopstårta innan. Håller festen på länge och det är mkt dans skulle jag satsa på det.

• kramen

Jag gillar vickning ! Mums så gott ! Om festen är lång som nån annan skrev så behövs det nog, beror på vilken tid är vigseln ? För  så mycket som 1400kr/person, för ett par 2800kr, enl. mig borde vickning ingå (min åsikt).

• brudpar2013
    kramen skrev 2012-09-13 22:59:59 följande:
    Jag gillar vickning ! Mums så gott ! Om festen är lång som nån annan skrev så behövs det nog, beror på vilken tid är vigseln ? För  så mycket som 1400kr/person, för ett par 2800kr, enl. mig borde vickning ingå (min åsikt).

Jag håller med -både om att det är så gott och om att det borde ingå! Men tyvärr gör det ju inte det och eftersom det blir så pass dyrt tänkte vi att vi kanske skulle spara på det...

Vigseln är kl. 15 och middagen börjar runt kl 17, festen ska hålla på till kl 2 har vi nog tänkt oss.

• Juni 2012

Av de bröllop som jag har varit på har det bjudits på vickning på ett. Då var det korv med bröd + ost och kex. Jag tror knappt att någon åt av det, dels pga att vi ätit trerätters middag + tårta under kvällen, dels att toastmastern/värden inte informerade om att det fanns vickning i rummet intill...
    Så hur ni än gör, se till att gästerna får veta :)

• Polventon

Jag önskade att vi valt till vickning, eller i alla fall sett till att vi kunde få roomservice när vi kom tillbaka till hotellet själva! Vi hade vigsel vid 17, förrätt vid 18, huvudrätt vid 18.45 och sedan serverades tårtan som dessert vid 20-21. Efter det hade vi fruktfat med uppskuren frukt som alla kunde gå och ta från under kvällen men vi var ändå hungriga när vi gick från festen vid 01 på natten.

Med tanke på kuvertpriset kanske ni skulle kunna förhandla om att få ner priset en tia eller så per person för vickningen?  

Svar på tråden Ni som köper kuvertpris -vill gäster ha nattmat?