• annagu­stafso­n89
    Äldre 10 Sep 11:46
    8389 visningar
    22 svar
    22
    8389

    Tips på Gotland

    Hejsan! Jag ska gifta mig på Gotland i vår, men är precis i startgropen..

    Jag leter därmed just nu efter en festlokal som fungerar även vid kallt väder, ett band och någon firma som fixar maten. Vi ska förhoppningsvis gifta oss ute i Lärbro, så tar gärna emot tips i de krokarna.

    Tänkte vi kan ha en liten tråd med massa matnyttiga tips bara! :)

    Ska tilläggas att jag inte är gotlänning, utan karln min är halv och vi bor alltså på fastlandet, med begränsade möjligheter att hitta guldkornen själva :)

  • Svar på tråden Tips på Gotland
  • Jossan­Kossan
    Äldre 13 Nov 21:51
    #11

    Hur tänker ni med hår och smink, vart gör man det på ön? Är sugen på att flyga ner frisör och så men det känns lite överdrivet..

  • lillal­isen
    Äldre 15 Nov 09:34
    #12

    Tack för tipps, weddinghelena, men nu har vi bokat fotografen ulrika finnberg. Hon är verkligen jätteduktig så det känns tryggt och bra. www.ulrikafinnberg.com 

    Anezka; guud vad spännande och annorlunda plats!!!

    Jossankossan; jag ska sminka mig själv (litar inte riktigt på någon annan), men håret funderar jag på att ta vid studio blå. Har hört att de ska vara bra, någon som kan rek dem?

    Ingen som vet någon duktig sömmerska på ön?
     

  • annagu­stafso­n89
    Äldre 29 Nov 15:17
    #13

    Hej alla Gotlandsbrudar! Nu har vi bokat Lärbro kyrka på påskafton och prel.bokat Gothems bygdegård över hela den helgen. Så nu känns det riktigt bra! Vårat viktigaste mål har varit att vi kan servera egen mat och alkohol och att stämningen tåls ligga på topp (alltså inga grannar som blir störda) och det känns riktigt bra!

    Kan verkligen rekommendera http://www.bygdegardarna.se/gotland/hitta-bygdegard/ där man kan leta mellan alla bygdegårdars hemsidor. 

    Planen med mat och så är att försöka hålla i lammgrillning, om det nu kan vara möjligt redan slutet av Mars, men ska kolla med öborna om det. Till efterrätt har jag tänkt mig att det ska bli egengjord pannacotta. Skitenkelt och inte så dyrt. Tårtan ska vi nog ockås försöka göra själva, men då måste man ha idéer..

    Frisyr och smink ska jag ta hjälp av vänner med, ibland har man tur. Alla har anmält sig till olika uppdrag, så vi har hjälp med dekoration, smink, hår och bakning. Bara städet kvar nu.. haha.  

  • Anezka
    Äldre 6 Dec 08:14
    #14
    lillalisen skrev 2012-11-15 09:34:02 följande:
    Tack för tipps, weddinghelena, men nu har vi bokat fotografen ulrika finnberg. Hon är verkligen jätteduktig så det känns tryggt och bra. www.ulrikafinnberg.com 

    Anezka; guud vad spännande och annorlunda plats!!!

    Jossankossan; jag ska sminka mig själv (litar inte riktigt på någon annan), men håret funderar jag på att ta vid studio blå. Har hört att de ska vara bra, någon som kan rek dem?

    Ingen som vet någon duktig sömmerska på ön?
    det är ju så otroligt vackert där tycker jag
  • lillal­isen
    Äldre 14 Dec 10:03
    #15

    Anezka: Nu hänger jag inte riktigt med, men menar du på Gotland så är det ju helt sagolikt!

    Här rullar det vidare framåt, börjar bli aningen nervös redan, hur känner ni andra?

    Hm, funderar på att ändå inte sminka mig själv. Vad tycker ni..rek? 

  • Äldre 3 Feb 13:51
    #16

    Hej!

    Får man hoppa in här. Vi ska också gifta oss på Gotland i sommar, i Fårösund närmare bestämt (alltså inte så långt ifrån Lärbro!).

    Ni som tänkter ha lammgrillning, har ni tips på någon man kan kontakta?
    Tänker ni stycka lammet direkt vid servering eller innan (hur lång tid tar det att stycka?) Vi kommer ha runt 100 gäster och jag gissar att en person som ordnar med detta inte kommer att fungera tidsmässigt.

    Vart fixar ni håret och sminket?

    Vart köper ni bröllopsbuketten?

    Mycket frågor Oskyldig 

  • Äldre 4 Feb 09:22
    #17

    Vi är på Fårö varje sommar och älskar Sudersand, där har du både restaurang och boende till gästerna.

  • sannas­ofia
    Äldre 4 Feb 19:38
    #18

    Hej på er!

    Gifte mig på Gotland förra året Glad  så kanske kan jag ge er lite tips Glad

    Angående lammgrillning så vet jag en som är bra som kan stå för både grillning och själva lammet. Vill inte skriva ut namn eller så här i tråden så PMa mig om någon är intresserad.

     

  • annagu­stafso­n89
    Äldre 4 Feb 22:59
    #19
    Malinmalina: Vi ska också ha lammgrillning, men vi ska använda oss av farfars egna Fårölamm ;) Och sen genom bekanta på Koggen fixa grillning på något vis.. Vi har inte kommit så långt med just grillningen men hoppas på att kunna stycka upp allt direkt vid servering typ... Kommer vara ca 65 gäster :)
    Fårösund är ju fantastiskt! Härligt! När gifter ni er?

    Buketten ska min syster binda, men de har ju ett växthus, precis intill ICA Maxi, som tydligen kan binda fantastiska buketter.. Kolla dom..? 
  • Äldre 16 Feb 19:14
    #20

    Hej, här är en som gifter sig på ön 2014!

    Vet inte om man kan ha egen mat på Furillen men där är ju underbart vackert! Och nära Lärbro. Ihre kvarn finns ju också som nån skrev. Kanske Bläse kalkbruk också är ett alternativ, det är jättefint!

    Vi har letat bröllopsfotografer på ön och hittat en som har lite mer konstnärlig touch www.saranorrehed.com verkar verkligen superduktig. Gillar inte så klassiska bilder

    Frida Fleur gör jättefina buketter också, lite mer personligt än på växthuset tycker jag www.fridafleur.se

  • dellel­garin
    Äldre 18 Feb 15:32
    #21

    Hej jag bor på Gotland och kanske kan hjälpa till med något,

    tips på fotografer

    http://www.bildvision.nu/
    http://fotoochform.nu/

    catering som gör lammgrillning och hela kittet

    http://www.bistroborgen.se/

    blommor

    http://www.vaxthusetlinds.se/
    http://www.follingbotradgard.se/Start/

  • Äldre 7 Mar 11:07
    #22

    Hej alla och tack för de tips som trillat in!!

    Vi gifter oss i fårökyrka den 15 juni Hjärta 

    När gifter ni er och hur långt har ni kommit i planeringen? 

Svar på tråden Tips på Gotland