• FruNovember

Fel att sätta osa vid fikabröllop?

Ajaj.. Sitter här och har precis klistrat igen sista inbjudningskortet.. Nu drabbades jag av en sådan där bröllops-nerv.. En äldre släkting tyckte att det var märkligt och helt fel att sätta osa då vi bara bjuder på fikabuffe och bröllopstårta efter vigseln.. Är det så? Ser det konstigt ut?

• Svar på tråden Fel att sätta osa vid fikabröllop?
  • Sofiiiz

Det är väl inget fel med det? OSA har ni ju för att ni ska kunna beräkna hur mycket tårta och fika ni ska duka upp?
    Om ingen berättar att de ska komma så har ni ju ingen aning om hur mycket det behövs?

• snowstars

Ni vill väl ändå veta hur många som kommer? Då är det väl inte fel. Jag har varit på ett fikabröllop och reagerade inte på att det stod OSA i inbjudan. Nu är ju jag ganska ung så jag är inte så insatt i etiketten men så tänker jag :)

• Chicita

Men man vill väl ändå veta om man ska köpa / baka fikabröd till 50 pers eller 100? Tungan ute
    OSA har man ju för att kunna planera inköp så att man inte har onödigt mycket eller för lite av något. Och så att man kan se till att det finns platser åt alla att sitta exempelvis.
    Så jag ser inget fel i det.
    Glad 

• FruNovember

Jag tycker också att det är riktigt märkligt att tycka att vi Inte skulle ha skrivit osa.. men ni vet, nu när man sitter här med hela bunten färdig så dyker hjärnspökena upp.. :-P det är väl kanske den äldre generationen som inte riktigt förstår sig på bröllop 'ala 2012..

• majflicka
    FruNovember skrev 2012-09-09 19:28:06 följande:
     men ni vet, nu när man sitter här med hela bunten färdig så dyker hjärnspökena upp..
    hihi det känner jag igen ;) Självklart kan ni sätta osa, fyller ju en funktion, ni behöver ju veta hur  mkt ni ska förbereda.
  • FruNovember

Hehe, skönt att man inte är ensam.. Vette sjutton hur många gånger jag dubbelkollat gästlistan och kuverthögen..

Svar på tråden Fel att sätta osa vid fikabröllop?