• lovis80

    fest efter hemligt bröllop? vad tycker du?

    Vi har gift oss utomlands med den närmaste släkten närvarande, syskon, föräldrar och mor/farföräldrar var bjudna men alla kunde inte närvara vilket vi hade stor förståelse för.


    Nu funderar vi på att ha en fest för vännner och släkt, en bröllopsfest med mat, dryck mm. Har pratat lite med mina närmsta vänner och dom tycker att det skulle vara superkul om vi slog till på en fest.


    Har ni gjort på detta sätt eller har ni tankar och funderingar kring detta upplägg så skriv gärna en rad.


    Mina största funderingar är hur man skriver i inbjudan, kan jag ha min brudklänning på festen (i början, byter om senare), betalbar efter middagen, är detta ok, vad tycker du?

  • Svar på tråden fest efter hemligt bröllop? vad tycker du?
  • Tessa

    Jag och min karl som också är sugna på att gifta oss utomlands har också gått i dessa tankar. Kan bara tala för mig själv (oss) men det är en toppenidé! Ni har fått bröllopet ni ville, varför inte slå på med en fest också i efterhand för att kunna fira med alla som inte kunde närvara? Glad

    Jag tycker absolut att du kan ha din bröllopsklänning igen - en väldigt bra ursäkt för att få ha sin bröllopsklänning två gånger... Inte många som har det! Och vad gäller ombyte så beror det ju på vad för typ av fest ni ska ha, och vad för typ av bröllopsklänning du har. Där tycker jag du får känna efter vad som passar.

    Roligt vore ju om ni har fått ett fint bröllopsfoto som ni kan förstora och hänga upp i lokalen, kanske bilder från själva vigseln kan ställas ut, lite av ett vernissage, där alla kan få en glimt och en känsla av ert faktiska bröllop.

    När ni anländer till lokalen kan ni ju ha er låt som spelades vid ingången under vigseln tillexempel, och se till att någon toastmaster/madame annonserar er ankomst. Det blir lite högtidligt om ni önskar det.

    Betalbar tycker jag är helt okej. Om ni har en lokal där ni kan ta med egen alkohol och dryck är det ju perfekt. Då blir inte priset så högt - självkostnadspris för drycken. Dessutom behöver man inte oroa sig för att köpa för mycket från Systembolaget, då du kan lämna tillbaka sådant som inte gått åt. 
    Om ni har en lokal där alkoholen serveras från bar eller liknande, där ni inte kan ta med eget, försök att förhandla ner priset med dem en aning på just drinkar och vin. Jag vet att det tar emot att betala 80kr för ett glas vitt.... Skål

    Jag vet dock inte vad jag hade skrivit i inbjudan. Kanske nåt i stil med "efterfesten" om det är lite yngre gäster, det låter lite hippt och roligt tycker jag. Annars hållit det mer informativt. Beror som sagt på vad för typ av fest ni vill ha - bäst är det ju om det följer ert tema eller den känslan ni hade vid själva vigseln. Det är vad jag tycker! Solig

Svar på tråden fest efter hemligt bröllop? vad tycker du?