• nixteina

    Monogram (gratis) ?

    Hej!

    Någon som vet var man lätt kan göra ett monogram gratis?

    Eller har ni nys om något snyggt typsnitt man kan ladda ner så kan jag försöka mig på att fixa ett mongram själv i illustrator ;) 

    Ser gärna bilder på era mongram också :) 

     

  • Svar på tråden Monogram (gratis) ?
  • nixteina
    sommarvinter skrev 2012-09-08 13:43:44 följande:
    gå in på www.weddingchicks.com/freebies/ så finns där några monogram, plus en massa annat skoj man kan skriva ut gratis till bröllopet.

    Hoppas att detta var till någon hjälp :)
    Nämen det där var ju en jättekul hemsida, tack! :)
  • sommarvinter

    så lite så :) Hittade ganska nyligen den sidan och tyckte också att den var jättekul! Skönt att kunna få lite gratismallar på inbjudningskort, namnskyltar osv. Bra inspiration! Hittade du något du gillade?

  • nixteina
    sommarvinter skrev 2012-09-10 00:51:05 följande:
    så lite så :) Hittade ganska nyligen den sidan och tyckte också att den var jättekul! Skönt att kunna få lite gratismallar på inbjudningskort, namnskyltar osv. Bra inspiration! Hittade du något du gillade?
    Jadu, typ allt! :)
    Men alla DIY grejer var ju underbara! Nu är det bara att börja fixa hehe 
  • BlåAugustibröllop


    Vi fixade en med word - jätte enkelt. Man laddar ner lite olika fonts som man tycker om - sen skriver man bokstäverna i textrutorna och testar dra de över varandra tills man är nöjd. Sen la vi till en krusidull längst ner som vi använde när vi hade text under monogrammet, annars använde vi bara själva bokstäverna.
  • nixteina
    BlåAugustibröllop skrev 2012-09-18 01:59:38 följande:


    Vi fixade en med word - jätte enkelt. Man laddar ner lite olika fonts som man tycker om - sen skriver man bokstäverna i textrutorna och testar dra de över varandra tills man är nöjd. Sen la vi till en krusidull längst ner som vi använde när vi hade text under monogrammet, annars använde vi bara själva bokstäverna.
    Åh så himla fint! Roligt, för era initialer är våra initialer :)
    Vi har nu knåpat ihop den här enkla:


     
  • tusensköna

    Hej!

    Jag har gjort många monogram åt brudpar här på bt och jag hjälper gärna till. Skicka ett PM till mig om du är intresserad så ska jag se vad jag kan göra :) 

  • nixteina
    tusensköna skrev 2012-10-21 12:29:47 följande:
    Hej!

    Jag har gjort många monogram åt brudpar här på bt och jag hjälper gärna till. Skicka ett PM till mig om du är intresserad så ska jag se vad jag kan göra :) 
    Tack vad snällt!
    Vi har bestämt att vi ändå kör på den enkla här ovanför. Stort tack ändå för att du ville hjälpa mig!
Svar på tråden Monogram (gratis) ?