• sweetsueswede

Allt blev helt plötsligt så verkligt!

Idag kom både klänningen och intyg från hindersprövningen. Vi skickade ju hindersprövningspapprena i måndags i tron att det skulle ta flera veckor och så kommer de efter 3 dagar....

Helt plötsligt slår det mig - jag ska gifta mig för tusans!!!  Detta är STORT! Jag har så många fjärilar i magen nu så jag nästan håller på att svimma.

Herregud, jag ska bli någons fru...... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-06 16:35
    Nu har jag tusen frågor. Hur lång tid tar namnändringen och förnyelsen av körkortet? Hur länge kan jag "smyga" med mitt nuvarande efternamn (jo jag vet ju att det egentligen inte gäller förrän man byter namn på facebook ;) )

Hur var det för Er?

• Svar på tråden Allt blev helt plötsligt så verkligt!
  • Misswert

Namnändringen skickades vi in när vi ansökte om hindeprövningen, men sedan hänger en del på prästen. Om man har en präst som skickar in papprerna med en gång så tar det inte så jättelång tid. Mitt namn var ändrat efter 10 dagar, i och med att vi skulle på bröllopsresa så var det viktigt att jag bytte pass så snabbt jag kunde. Jag gick helt sonika till skattemyndigheten och frågade! Jag var där tisdagen veckan efter bröllopet för att kolla så att jag kunde skaffa passet. Det tog någon mer dag innan papperna om körkortet kom.

Det ända problemet jag har haft med mitt namnbyte har varit jobbet!

Nu efter 3 månader är NÄSTEN allt ändrat..... Lite segt ibland!

• sweetsueswede

Så det kan alltså gå snabbt? :) Skönt. Jag trodde ju att hindersprövningen skulle ta tid, sedan måste namnändringen ske så jag kan förnya körkortet och skaffa pass. Jag är nervös inför allt detta och tycker allt snurrar i huvudet nu.

Vid den här tiden nästa vecka är jag gift - på pappret iallafall. :) Ceremonin som "räknas" för oss kommer ju inte att vara förrän i januari, men det är omvälvande none the less.

Svar på tråden Allt blev helt plötsligt så verkligt!