• Äldre 5 Sep 11:27
    5207 visningar
    15 svar
    15
    5207

    Tips på guldsmed för att göra om ring i Sthlm?

    Vill göra om en ring med diamanter till ett hängsmycke istället. Är det någon som har tips om duktig guldsmed, gärna prisvärd, i Stockholm?

  • Svar på tråden Tips på guldsmed för att göra om ring i Sthlm?
  • Äldre 5 Sep 11:29
    #1

    Anders Fors! 

  • Äldre 5 Sep 11:31
    #2
    kitkät skrev 2012-09-05 11:29:25 följande:
    Anders Fors! 
    Är inte han dyr? Älskar hans smycken! Men tänkte att det blir nog rätt dyrt då. Glad
  • Äldre 5 Sep 12:03
    #3

    Jo, i för sig. Anders Fors är nog dyr. Många här på BT har skrivit bra om en guldsmed som finns i Västerås, Lennart heter han. Han ska tydligen vara väldigt duktig och prisvärd! Nu är ju du ute efter en guldsmed i Stockholm, men jag kommer spontant bara på Anders Fors och Lennarts Ateljé, som jag har hört/läst väldigt gott om! 

  • Sessan­67
    Äldre 5 Sep 12:06
    #4
    kitkät skrev 2012-09-05 12:03:47 följande:
    Jo, i för sig. Anders Fors är nog dyr. Många här på BT har skrivit bra om en guldsmed som finns i Västerås, Lennart heter han. Han ska tydligen vara väldigt duktig och prisvärd! Nu är ju du ute efter en guldsmed i Stockholm, men jag kommer spontant bara på Anders Fors och Lennarts Ateljé, som jag har hört/läst väldigt gott om! 
    Kan verkligen rekommendera Lennart A i Västerås. Han gjorde våra vigselringar - precis som vi ville ha dem {#emotions_dlg.flower}
  • LoJ
    Äldre 5 Sep 17:30
    #5

    Kan rekommendera Anders Fors jag med! Han ritar upp ringar i ett program och utav det blir det som ett foto på hur ringarna kommer att se ut. Vad gäller priser ligger han väl någonstans mittemellan. Sedan kan jag även rekommendera Älvans guldatelje' i midsommarkransen

  • Äldre 5 Sep 18:53
    #6

    Frickes guld! Nära Tjärhovsplan. 

  • Purple
    Äldre 6 Sep 09:05
    #7

    Anderssons Guld på Folkungagatan är absolut värd ett besök!


     

  • nattis­ochjoh­n
    Äldre 6 Sep 11:20
    #8

    Jag hörde om något som heter gulalliansen eller liknande där man kan hitta bra guldsmeder,då ska man tydligen kunna lämna in gamla smycken och göra nya av..funderar på att göra det.


    det där med att han ritar upp smycket och att man får en bild låter ju också intressant Loj har du gjort det?

  • Lady Antebe­llum
    Äldre 6 Sep 11:26
    #9

    Engs guld atelje på hornsgatan riktiga guldsmeder med mågårig erfarenhet. De har gjort flera smycken till mig kan varmt rekomendera dem!

  • Äldre 6 Sep 13:49
    #10

    Tack för alla tips!! Fortsätt tipsa!! Skrattande

  • csq
    Äldre 6 Sep 17:05
    #11

    hej! oden smycke på odengatan har gjort våra ringar, dels av andra smycken. rekomenderas varmt!

  • Maan88
    Äldre 6 Sep 21:51
    #12

    Kan också rekommendera Anderssons guld på Folkungagatan, lycka till!

  • Linaha­gerfor­s
    Äldre 6 Sep 22:47
    #13

    Hej! Stället där jag köpte min förlovningsring kan jag rekomendera! Jag gjorde i och för sig ingen omarbetning men hade gamalt guld och "sålde" det till dem eller vad man säger som betalning för min ring. Fick jätte bra service och mannen som hjälpte mig var jätte kunnig och hjälpsam. Hittade honom faktiskt genom guldalliansens hemsida som jag såg att ni nämnde. Butiken ligger i liljeholmen och företaget heter Michael ODwyer Goldsmith. Lycka till :)

  • Äldre 7 Sep 11:03
    #14
    Linahagerfors skrev 2012-09-06 22:47:17 följande:
    Hej! Stället där jag köpte min förlovningsring kan jag rekomendera! Jag gjorde i och för sig ingen omarbetning men hade gamalt guld och "sålde" det till dem eller vad man säger som betalning för min ring. Fick jätte bra service och mannen som hjälpte mig var jätte kunnig och hjälpsam. Hittade honom faktiskt genom guldalliansens hemsida som jag såg att ni nämnde. Butiken ligger i liljeholmen och företaget heter Michael ODwyer Goldsmith. Lycka till :)
    Älskar Michael ODwyers smycken!! En liten fråga då, pratar han svenska? Är lite osäker på att beskriva vad jag vill ha på engelska. Vet att han är från Irland(?), och bara bott i Sverige några år.
  • Linaha­gerfor­s
    Äldre 9 Sep 00:30
    #15

    Vad roligt! :) Nej, han pratar inte Svenska men han har jätte trevlig personal i butiken som pratar svenska om man hellre vill göra det. Var med orolig för språket innan men blev snabbt lättad när han var så trevlig och lättsam. Ja, jag har för mig han var från Irland. Lycka till!

Svar på tråden Tips på guldsmed för att göra om ring i Sthlm?