• laaxen89

    Idetorka ang förlovning

    Hej på er alla glada! Jag och min sambo ska åka till NYC några veckor och jag ska då fråga henne om hon vill förlova sig med mig. Jag har kollat runt en del och skaffat mig en del olika antenativ till hur jag ska gå till väga, men har inte riktigt bestämt mig än. Jag själv är väldigt "cheese" och tycker om när det är väldigt romantiskt, det gör hon också men kanske inte riktigt på samma nivå. Jag vill fria på bästa sätt men vet inte exakt hur. Vad tycker ni!? Vi ska vara där i 10 dagar så de finns tid. Har ni några förslag på hur jag ska lägga upp det hela? Behöver hjälp med sista tuschen. Med vänlig hälsning, en tankspridd "fästman". PS: jag vet att du läser mycket på detta forum loppan, så om du läser denna tråd hoppas jag du inte tar illa vid att jag ber lite om hjälp här.

  • Svar på tråden Idetorka ang förlovning
  • smisa

    Vad har du tänkt dig hittills då? :) Vad roligt att du har möjligheten att fria i NY, kan ju inte bli annat än bra!

  • suewy

    Vad vackert! :)
    Klassiska "ringen i glaset på ev champagnen"? På en mysig restaurang kanske? Be kyparen om hjälp exempelvis. Min fasters man gav ringen till kyparen och han serverade en chokladbit med ringen intill godbiten.

    Själv så förlovade vi oss i min volvo, INTE den romantiska platsen vi hade tänkt oss precis, hahah! Vi insåg efter ett tag att.. fan.. vi skulle ha åkt till våran plats och gjorde det.. men vi blev så iviriga när vi hämtade ut det fina lilla skrinet med ringarna så vi satte på oss dom direkt! HAHAH. Nu skäms man när man hör andras romantiska berättelser, på fjällen, vid vattnet eller på julafton framför släkten.. JA vi gjorde det i volvon, som värsta bönderna >.< hahahhah!

  • smisa

    Jag tycker personligen inte om själva idén med ring i glaset. Tänk om man sväljer den? eller hur får man upp den? kladdig? =p haha. Kanske bara jag som är jättelöjlig!!

  • Marjasinus

    Ta med henne på en show på broadway (eller hockey/baseball/football-match om det är mer lämpligt), gå på en fin restaurang efteråt och sen tar ni sunset turen upp till Empire State Building eller Rockafeller Center.  Och så smugglar du med några småflaskor skumpa och kläcker ur dig det...

  • LoppanV

    Åh älskling va söt du är! Jag lovar att hålla mig borta från tråden ;)

  • mariaff

    Min kusin förlovade sig i en helikopter ovanför Manhattan. Vet att det går att boka upp sig på helikopterturer men inte vad det kostar. Det är säkert magnifikt. Annars tycker jag också att åka upp till Top of the rock på Rockefeller center är fantastiskt med en vacker vy och dessutom ser man Empire State Building därifrån. Det är väldigt trevligt att börja sin vistelse med ett besök där för då får man en jättebra uppfattning om hur staden ser ut och vetter. Man kan efter att tittat på utsikten på Rockefeller center åka ner till baren (Top of the rock) där de har gigantiska stora (och dyra) drinkar. Lycka till.

  • Jessa

    Vet inte varför men när jag läser NY tänker jag: Fortune cookie. Tänk att öppna en fortune cookie och i den står det: 

    Vill du gifta dig med mig?

    Strax därefter kommer serveringspersonalen in med champagne eller nåt annat gott....

    Eller är det kanske FÖR cheesy? 

Svar på tråden Idetorka ang förlovning