• Anonym (besviken)

    Måste få ur mig all besvikelse.

    Nu har jag och min man varit gifta ett tag och bröllopsdagen ska vara något man ser tillbaka på med glädje. Jag kan inte göra det. Jag känner bara besvikelse och ånger. När jag ser tillbaka på vårt bröllop och vår bröllopsplanering, så tänker jag på att vi förhastade oss. Inte angående att gifta oss, det kunde inte vara bättre, men gällande allt annat.

    Jag ångrar valet av klänning, festlokal, mat, musik, blommor, tårta, fotograf, ringar, hår, smink, gäster osv.

    Allt blev så hastigt och lustigt att vi hann nog inte riktigt tänka igenom vad vi ville. Hur vi ville att vår bröllopsdag skulle vara. Vi la nog också ner alldeles för mycket tid och energi på att göra alla andra nöjda och glada och genom det tappade ännu mer av vad vi ville.

    Nu finns det inget att göra åt saken, gjort är gjort, men jag kan inte titta på våra bilder från bröllopsdagen utan att känna mig ledsen och besviken. Javisst, jag fick min man, och det är jag otroligt glad och tacksam över, men jag har alltid drömt om ett underbart bröllop och eftersom jag bara räknar med att gifta mig en gång, så är jag lite bitter över att jag inte känner mig nöjdare och gladare över det hela.

    Så, nu har jag äntligen fått ur mig allt detta! Jag kan inte prata med någon om det, för då tycker de bara att jag är gnällig och otacksam.. vilket jag kanske är också.. jag vet inte.

  • Svar på tråden Måste få ur mig all besvikelse.
  • L och J

    Oj, så tråkigt för dig/er.. 

    Du känner som du känner och det är väl viktigast att vara ärlig mot sig själv, så du inte blir riktigt bitter och arg. Förringa inte dina känslor, klar du får va ledsen om du är det. Låter inte kul, men älta det inte för mycket, gjort är gjort. (lätt att säga, ja.)

    Om ni inte har en tidsmaskin så kanske en till fest kan va ett alternativ?
    Kanske slå till på 1årsdagen, ha en fest  med nära & kära för att fira er kärlek och på så sätt skapa lite gladare minnen?

    hoppas du reder dig, skickar en kram

     

  • Anonym

    Jag förstår till viss del hur du känner. Tiden läker alla sår. Jag har gråtit och ältat ut det och nu vidhåller jag just det att jag ska vara tacksam för helheten i bröllopet och nu när jag fått lite distans till det hela så känns det ganska bra. Vi fick det på ett sätt som många andra inte får ha det och trots det finns detaljer som jag har varit riktigt ledsen över. Men jag tror det är just det "JAG" som tänker på det, inte de andra. Min frisyr och smink var enl. mig en katastrof och det fanns ingen möjlighet att korrigera, enl alla andra var det jättefint... Det blev inte som jag tänkt det med  bilderna heller som är enl. mig även de är katastrof... blommorna till borden likaså, inte som jag tänkt det, och delar av festen var så stel och gästerna kom som aldrig igång riktigt... tycker jag...jag har inte sagt till någon om något av det jag känner och om jag frågar gäster som var med så säger de att allt var...underbart!

    Vi kommer till vår 1 års dag att  boka tid hos fotografen, klä oss fint och jag kommer fixa hår och smink själv exakt som jag vill ha det och på så sätt få ett porträtt vi båda är nöjda med. så bjuder vi hem våra närmsta vänner på lite mat och dukar exakt så som vi vill ha det med blommor osv Ja det kanske låter galet men har man hakat upp sig på något så har man och enda rätta är att göra vad man kan för att ordna upp det

    Försök och tänk ut vad ni kan göra för att du/ni ska komma mer tillfreds med känslorna. Kram!

  • Lovestar

    I USA är det ju vanligt att förnya sina löften. Kanske ni kan göra det i framtiden och ha ett till bröllop när ni samlat pengar till drömfesten?

  • Augusti13

    Usch vad jobbigt :( Kan du inte berätta vad du tycker gick fel? Eller vad du skulle gjort annorlunda? Kan ju vara jättehjälpsamt för oss som inte gift oss än att veta. Förstår om det är för jobbigt!

  • Anonym

    Ser att TS inte svarat så jag kan svara för  min del i alla fall.


    Jag hade heller inte så mycket hjälp, eller hjälp hade vi men ingen med erfarenhet som kunde ge goda råd… så i början då jag insåg hur mycket arbete det var så bröt jag helt sonika ihop. Jag grät och grät och trodde inte jag skulle klara få till allt. För att inte bli en galen ”bridezilla” så intalade vi oss att vi tyckte det var ok att sätta ramen men sen att ta det lite som det kommer och inte tokspika varje detalj…. Vi lyckades dock balansera vardagen och fick planeringen faktiskt nära nog in i minsta detalj men


     vi gav lite för mycket förtroende till vissa bitar som vi lät andra axla… ex. jag träffade min frisör först en ggr och visade bilder på hur jag tänkt det, sedan en gång till och så provsminkade hon och gjorde en halvklar uppsättning för att ge mig ett ungefärligt resultat… jag litade till 1000% att hon skulle fixa det perfekt när dagen kom men som sagt… det blev inte som jag tänkt det…


    Vi iordningställde inte festlokalen själva men hade tydligt skrivit ner ur vi ville ha det, där igen litade vi till 1000% på att det skulle bli som vi tänkt och åkte inte på bröllopsdagen och tittade… vi fick inte rätt färg på servetterna och det saknades blommor till vissa bord…


    Samma med fotografen, han utgav sig för att vara mkt duktig och det är han säkert men resultatet av våra bilder är inte bra… det är ju eg inte riktigt fotografens fel heller… ha ha - då dukningen blev tokig så blev ju bilderna tokiga - då jag blev missnöjd med smink och hår så ja...det syns ju på bilderna ;-(


    Vi valde bort att filma vigseln... jag har inget minne överhuvudtaget från vad prästen sa... 

    Vidare så hade Värdparet jättekul på festen men glömde lite bort att deras uppgift även var att se till att alla våra gäster hade det trevligt. Det blev nästan inga lekar alls på festen då de inte tyckte det behövdes för att hålla uppe festen för de själva hade som sagt kul… jag vet ju inte riktigt hur övriga gäster uppfattade det hela då de bara säger … underbart! då jag frågar…  men jag noterade det under festen vilket gjorde att jag blev lite tagen och ”nervös” över att gästerna hade tråkigt… så ja.. min festupplevelse vad inte så bra men hoppas hoppas alla andra hade trevligt


    Som jag nämnt ovan så trodde jag att jag skulle hantera att andra tog beslut i vissa detaljer men som ni kan se så sitter jag ju idag och har hakat upp mig på att jag inte själv tog lite större utrymme… men vissa saker vet man ju inte hur man kommer att reagera på förrän det är försent… så som sagt än hur väl man planerar så kan det bli... annolunda...


    Ett I-lands problem säger säkert en del – att jag är bortskämd säger säkert en del och fine, absolut, men det fråntar ju inte det faktum att det faktiskt är så jag känner…

    Tips till alla brudpar: Följ eran magkänsla hela vägen ut, tveka inte och se till att ni har en person vid er sida som ni kan prata ut med direkt då det pirrar till i magen och sjung ut... allt jag behövde gjort var att säga till värdparet på festen då jag fick känslan av att festen stagnerat.... vad tror ni ska vi dra en lek... men jag sa inget då jag var rädd att trampa dem på tårna och "klankade" på deras upplägg då de ändå jobbat så hårt i andra detaljer...  samma med frisyr och smink... jag var rädd att såra så då tar man smällen och är missnöjd själv...

     

Svar på tråden Måste få ur mig all besvikelse.