• Anonym (jobbigt)

    Vill bara ställa in bröllopet, 2 veckor kvar :(

    Hej

    Är så att jag planerat bröllopet och räknade inte med att bli arbets lös i sommras.
    Trodde vi skulle fixa det endå med tanke på jag komprimissat med mycket.

    Vi har en vän som ska fotografera oss så där sparar vi en del.

    Men nu är de så att vi inte kommer ha råd att ha middagen där vi planerat så vet inte vad vi ska göra.
    Så måste avboka trubaduren med.

    Min blivande tycker att vi kan ha middagen i församlingshemmet, men inget jag vill.

    Utöver de så får jag ingen möhippa de känns skit tråkigt då min tärna verkligen försökt ordnat en men mina andra vänner och systrar säger nej för dyrt, har inte tid.

    Har varken hunnit ordna transport då jag inte kommer ha råd att hyra någon fin bil.
    Min ena tärna har hoppat av med så känns tråkigt.

    Så nu undrar jag vad ni tycker man ska göra ha middagen i församlingshemmet eller ställa in allt en gång till?

    Fick ställa in förra året av sjukdom och dödsfall i släkten.

    Så lite råd från er. 

  • Svar på tråden Vill bara ställa in bröllopet, 2 veckor kvar :(
  • sirifredde

    Hej ! Jag tycker du skall göra det som känns bäst, Det vikiga är att NI har en bra dag. Det är er dag... Förstår att ni längtat massor. Finns det inte någon släkt om kan hjälpa till? Jag tänkte att ni kanske kan göra en del av maten själva? Det har vi tänkt. Vét inte om detta var till så mkt hjälp men..

  • Fremm

    Kan ni inte istället för presenter be om en kuvertavgift från varje gäst som betalar sin plats om det inte blir alldeles för dyrt eller extravagant? Eller om det finns någon bygdegård i närheten de är billiga men då är det ju maten som måste hinnas fixas. Vad är viktigt för er och vad är mindre viktigt... vad kan ni ta bort eller dra ner på. Trubadur känns ju som en rätt onödig utgift om man har dåligt med pengar, det går ju använda spotify istället. Ta hjälp av era gäster och be dem om det de är bra på?


     


    Känns synd om ni skulle behöva blåsa av allt igen pga detta men samtidigt vill man ju få sitt drömbröllop... jag säger som föregående talare att det är nog bara ni själva som kan bestämma detta.


    En möhippa behöver inte alls vara dyr, tycker personligen inte om för dyra möhippor just för att det lätt blir så att en del vänner får avstå för att de inte har råd, det finns mkt roligt att göra som inte kostar. Olika uppdrag o dyl. En hemmagjord middag hos några kompisar osv. Är de så tråkiga att de inte ställer upp på din möhippa pga tidsbrist är det ju sorgligt men kan inte tärnan göra något kul med dig annars? Det måste ju inte vara ett stort tjejgäng?

  • Anonym (jobbigt)
    Fremm skrev 2012-08-28 14:09:02 följande:

    Kan ni inte istället för presenter be om en kuvertavgift från varje gäst som betalar sin plats om det inte blir alldeles för dyrt eller extravagant? Eller om det finns någon bygdegård i närheten de är billiga men då är det ju maten som måste hinnas fixas. Vad är viktigt för er och vad är mindre viktigt... vad kan ni ta bort eller dra ner på. Trubadur känns ju som en rätt onödig utgift om man har dåligt med pengar, det går ju använda spotify istället. Ta hjälp av era gäster och be dem om det de är bra på?


     


    Känns synd om ni skulle behöva blåsa av allt igen pga detta men samtidigt vill man ju få sitt drömbröllop... jag säger som föregående talare att det är nog bara ni själva som kan bestämma detta.


    En möhippa behöver inte alls vara dyr, tycker personligen inte om för dyra möhippor just för att det lätt blir så att en del vänner får avstå för att de inte har råd, det finns mkt roligt att göra som inte kostar. Olika uppdrag o dyl. En hemmagjord middag hos några kompisar osv. Är de så tråkiga att de inte ställer upp på din möhippa pga tidsbrist är det ju sorgligt men kan inte tärnan göra något kul med dig annars? Det måste ju inte vara ett stort tjejgäng?


    Tack för råden. Jo ska ta bort trubaduren och köra på spofity :)

    I den lokalen vi tänkt oss får man inte göra maten själv  i så fall blir de församlingshemmet där kan man ju fixa själv.
    Fick min blivande bestämma så skulle han vilja åka utomlands och gifta sig och slippa allt detta.

    Önskar mina släktingar ville hjälpa till men vill de inte, står bara min moster och morbror nära de hjälper mig den dagen. Min ena syster och mor ska inte komma, deras beslut.

    Ska gå ut med henne en kväll och äta middag och ha skoj men känns så tråkigt att de andre inte vill följa med för såna anledningar när jag vet att de har pengar och tid.
    Jag har alltid ställt upp för de med allt.
  • sirifredde
    Hej anonym! ´Fy va ledsen och arg jag känner mig då ja läser att dem inte kan ställa upp för dig på DIN dag... Man tycker ju att dem kan ställa upp på en av livets viktigaste dagar.. Kämpa på!!!. Kramar
Svar på tråden Vill bara ställa in bröllopet, 2 veckor kvar :(