• Mela

    Färgtema Vitt o Rött , Visa insperations bilder :)

  • Svar på tråden Färgtema Vitt o Rött , Visa insperations bilder :)
  • Pekkiisch4

    Underbart med en sån här tråd med rött då vi kör med det också ! ;)

  • Mela
    Pekkiisch4 skrev 2012-08-29 11:46:12 följande:
    Underbart med en sån här tråd med rött då vi kör med det också ! ;)
    Visst är det :):)
  • Happy

    Jag beställde servetterna från Calligraphen www.calligraphen.se


    De har ofta erbjudande på servetter. Det blir billigare om man tar 100 st av varje (mat/kaffe)


    då får man halva priset på den ena sortens servetter.


     


    Klänningen köpte jag på Anina i Helsingborg


    Mycket trevlig personal och bemötande. En butik jag verkligen rekommenderar


     


     

  • Mela

    Brudar vart är ni.. 143 personer har läst men få har lagt upp...

  • Rosi


    Så här såg vi ut.. Vi hade Rött, Vitt och svart som tema. (förlåt för konstiga miner)
  • Rosi


    Jag och mina tärnor. De skulla ha samma klänningar men hon till höger om mig i vit och svart... Gick ner i vikt så vi köpte den till henne istället..
  • Mela
    Rosi skrev 2012-08-30 13:14:28 följande:


    Jätte snygg kläning :) vart har du köpt den??
    Jag och mina tärnor. De skulla ha samma klänningar men hon till höger om mig i vit och svart... Gick ner i vikt så vi köpte den till henne istället..
  • Rosi
    Mela skrev 2012-08-31 11:25:56 följande:

    Tack så mycket.. Den är köpt på bröllops palatset i Degerfors. Tror inte de har kvar den där. För jag köpte Provex.


    Men jag har funderingar på att sälja min... Det är en Blue by Enzoani modell Canberra.

  • Växjöbrud2011

    Här kommer lite bilder från vårt bröllop med temat vitt och rött (mest vitt, men med lite röda detaljer...)
    Dukningen. Detta är kvällen innan festen, på själva festen sen hade vi röda rosor med lite björnbärsris i vaser  på borden samt brudbuketten vid våra platser.

    Rosorna (som stod på borden och den öppna spisen)


    Våra bordsplaceringsstenar, med gästernas namn i guld och ett rött hjärta på. Nästan alla gäster tog med sina stenar hem, mysigt som ett minne :)


    Vår skylt som hängde utanför ingången till lokalen. Där hade vi också björkar med vita ballonger i.

    Den underbart goda och vackra bröllopstårtan (smaken var päron princess).



    Brudbukett, corsage, gästboken... Dagen efter.

    I kyrkan hade vi pyntat med röda rosor längs med altargången.

    Och till sist, min fantastiska brudbukett!


     

  • Sandra och Joakim

    Det vita i vårt tema stod brudklänningen för så det röda utgjorde den större delen kan man säga :)

  • hjgs

    har lite bilder från vårt med det var mer åt det vinröda hållet vet inte om det är intressant att se


     

  • Tilda93

    vi gifter oss nästa sommar men har provdukat också.. vi kommer ha svart vit och rött som färgtema



    Ett av 20 blockljus som ska stå på borden :) och i skålen ska det ligga röda diamanter :)



    Kuvet lådan som sen ska vara våran minnes låda :)



    Min ´vita´ och röda klänning :) , ska nog köpa till en underkjol :)



    Min blivande man , svarta skin-finskor, och en röd näsduk, och så har han en svart väst som ej är med på denna bilden :) och en cossage ;)


    dem här röda kulorna i vasarna.



    Provdukningen, med fel ljus och så ska vi ha andra dukar + levande blommor i rött och vitt! :)


  • maxmamma

    jag o min älskling ska ha vitt o djuprött som tema, typ inte julrött o inte riktigt vinrött men nära inpå iaf.

    jätte roligt att hitta en tråd med det färgtema vi kommar att ha, har dock inga bilder på nått än.

    men det blir väl bilder så småningom iaf Skrattande .

  • augusti2012

    Hej Mela.

    Förlåt att jag inte har svarat. Hänger inte här lika mycket nu när jag är gift.
    tack så mycket för  komplimangerna angående mina blommor.
    Blommorna gjorde min kusins fru som är utbildad florist.
    Hon bor i Göteborg så hon köpte blommorna på Hallarna.
    Så för  2 tärnbuketter, min bukett, 2 corsage och 14 garbera till bordsdekorationer gav vi 1400 kr för.
    Så kontakter är bra. :) 

    Den mörka blomman i buketten är en chokladblomma och luktar choklad.
     Så den passade mig som är en riktig gottegris

     Lycka till med din planering. 

    kramar  

Svar på tråden Färgtema Vitt o Rött , Visa insperations bilder :)