• Fremm

Hur mkt betalade/r ni för catering?

Hej,

Vi har inte alls fått någon uppgift om hur mkt cateringen kommer att kosta men frågade en släkting till mig som anlitat samma catering när de gifte sig. De fick då betala ca 28.000 med kuvertavgift på 220 kr pp. Då va det förrätt (soppa) medelhavsbuffe, efterrätt (glass) och tårta i det priset. Det tyckte inte jag lät farligt.

Vi har tänkt anlita dem för trerätters men tårtan ordnar vi på annat håll, hur mkt tror ni vi kan dra av på priset då? 40 kr?

Skulle vara väldigt intressant att höra vad ni andra har gett eller kommer att få betala er catering för att jämföra lite. Hon ska vara billig sägs det men jag har ju inget att jämföra med.

• Svar på tråden Hur mkt betalade/r ni för catering?
  • Fru 0728

Vi betalade 280:- p.p för 3-rätters och tårta. Sen tillkom ju personalkostnad:)

• BlomAnna

Vi kommer betala 200:-/person då är det bara buffén.

• Marjasinus

Vi betalar 210:- per person för buffé

• Marjasinus
    Fremm skrev 2012-08-27 21:04:01 följande:
    Hej,

Vi har inte alls fått någon uppgift om hur mkt cateringen kommer att kosta men frågade en släkting till mig som anlitat samma catering när de gifte sig. De fick då betala ca 28.000 med kuvertavgift på 220 kr pp. Då va det förrätt (soppa) medelhavsbuffe, efterrätt (glass) och tårta i det priset. Det tyckte inte jag lät farligt.

Vi har tänkt anlita dem för trerätters men tårtan ordnar vi på annat håll, hur mkt tror ni vi kan dra av på priset då? 40 kr?

Skulle vara väldigt intressant att höra vad ni andra har gett eller kommer att få betala er catering för att jämföra lite. Hon ska vara billig sägs det men jag har ju inget att jämföra med.
    Jag tror inte ni kan räkna med så mycket som 40kr/pers lägre pris utan tårta när de ligger såpass lågt i pris. 20-30 låter mer rimligt.
  • suzzi

Vi har ett pris på 385:- pp. Då ingår tvårätters, tårta, nattamat, serveringspersonal och bemannad bar. Även hjälp med dukning.

• Fremm
    Marjasinus skrev 2012-08-27 22:55:44 följande:
    Jag tror inte ni kan räkna med så mycket som 40kr/pers lägre pris utan tårta när de ligger såpass lågt i pris. 20-30 låter mer rimligt.
    Tack för tipset, då får vi räkna med det så länge eftersom vi ännu inte fått någon prisuppgift... :)
  • Fremm
    suzzi skrev 2012-09-26 01:00:33 följande:

Vi har ett pris på 385:- pp. Då ingår tvårätters, tårta, nattamat, serveringspersonal och bemannad bar. Även hjälp med dukning.

Perfekt med personal som är kvar för både nattamat och baren... vi vet inte än hur vi ska lösa servering av nattamat. Baren får vara obemannad och man får betala det man vill dricka efter middagen i en spargris till självkostnadspris eller vad folk tycker att det kan vara värt ;) det kommer stå att pengarna kommer att gå till vår bröllopsresa...
Svar på tråden Hur mkt betalade/r ni för catering?