• Fremm
    Äldre 27 Aug 14:16
    4244 visningar
    5 svar
    5
    4244

    Att göra egen gästbok eller köpa, tips!

    Hej,


     


    Jag har sett att det figurerar andra trådar i detta ämne men hittar dem inte nu, tar gärna länkarna dit. :)

    Min fundering är: Jag har för längesedan köpt en fin Gästbok med foton av Paulina Westerlind, det är några förtryckta frågor till gästerna osv. Hade tänkt att ha den men sen såg jag någonstans här att man kunde skriva egna frågor och skriva ut blad att lägga i festhäftet där gästerna kunde fylla i under kvällens gång utan att behöva sätta sig vid ett gästboksbord. I så fall tänkte jag själv binda ihop papprena till en gästbok efter bröllopet.


    Fördelen med detta är i så fall att ingen annan gäst kan läsa vad den ene eller andre har skrivit, det blir kanske mer personligt, samt att man kanske får in fler gäster som har skrivit än om man har en bok liggandes, nackdelen kan ju vara att det kan va kul att läsa vd andra gäster har skrivit och att man kanske inte får till en lika fin bok själv i efterhand sen?


    Vad tycker ni och jag behöver tips på frågor om jag ska göra den själv, eller som sagt andra trådar där sånt redan finns skrivet. Tack på förhand! :)

  • Svar på tråden Att göra egen gästbok eller köpa, tips!
  • kramen
    Äldre 27 Aug 14:20
    #1

    Jag kommer köpa en gästbok ! Jag tycker att det är kul för gästerna att kunna läsa vad andra skrivit !  Sen tycker jag att det är nog med "göromål" med allt annat.... men som bekant är ju smaken som baken !

    Ett roligt tips är ju att ha thepåsar som gästerna får skriva hälsning på pappret till the-påsen , och sedan läggs dom i en fin burk.  Dom kan  inte de andra gästerna läsa :)
     

  • Äldre 27 Aug 15:08
    #2

    Bookbinders Design har sååå snygga gästböcker, man kan också beställa valfri text på utsidan så man kan antingen skriva in sina namn och datum eller t.ex. vackert snirkligt hjärta. Vi har köpt vår gästbok där!

  • frida o björn
    Äldre 28 Aug 20:58
    #3

    Vi kommer göra så att alla gäster får fotografera sig, själva eller tillsammans med dem som de vill (en kompis får agera fotograf). De personerna som är med på samma kort får sedan skriva en hälsning på förberedda lappar. Sen sätter vi in foto tillsammans med respektive lapp i ett album. Mina syskon har gjort så och det är verkligen fint! Ingen annan ser vad man skriver så man kan vara så personling som man vill. Väldigt trevligt att få riktigt fina bilder på alla gäster också.

  • Sessan­6
    Äldre 28 Aug 22:28
    #4
    Koloratur skrev 2012-08-27 15:08:22 följande:
    Bookbinders Design har sååå snygga gästböcker, man kan också beställa valfri text på utsidan så man kan antingen skriva in sina namn och datum eller t.ex. vackert snirkligt hjärta. Vi har köpt vår gästbok där!
    HUr såg den ut som ni köpte då??
  • Fremm
    Äldre 4 Sep 23:54
    #5

    Undrar samma sak, försökte kolla på bookbinders men kunde inte hitta varianten man kunde trycka egen text på? :)

Svar på tråden Att göra egen gästbok eller köpa, tips!