• Ekinaj

    Handla drycken i Tyskland

    Hej!

    Nu har vi bestämt oss för att handla drycken i Tyskland. Ni som redan gjort det eller planerar att göra det kommer ni att åka med skåpbil eller släp?

    Har någon tips på affär?

    Någon som vet vad champagnen går på? Jag hittar ingen bra sida med priser.

    Tack på förhand!

     

  • Svar på tråden Handla drycken i Tyskland
  • marty01

    Vi handlade allt på Bordershopen som ligger precis vid färjan när man kommer till Tyskland (Puttgarten) Allt fick plats i vår volvo-kombi.

    Då vi var där fanns det något erbjudande på cava, två flaskor för typ 80 kr (kommer inte ihåg exakt pris) Det tyckte jag var jättegott!

    Lycka till! 

  • malli716

    De första frågorna har jag inget svar på mer att min mammas man brukar åka skåpbil när de åker. Men kolla in sidan www.calles.dk. De finns i både danmark och tyskland och det är i tyskland som min mamma och henns man handlar. Du får surfa runt lite på sidan för att kolla priser eftersom jag inte vet exakt vad du är ute efter =)

  • mirre01
    Ekinaj skrev 2012-08-27 08:30:39 följande:
    Hej!

    Nu har vi bestämt oss för att handla drycken i Tyskland. Ni som redan gjort det eller planerar att göra det kommer ni att åka med skåpbil eller släp?

    Har någon tips på affär?

    Någon som vet vad champagnen går på? Jag hittar ingen bra sida med priser.

    Tack på förhand!

     
    vi handlade till 50 personer och hade kombi allt gick in utan problem 
  • mirre01

    det finns calles & nielssens dem är billigasti tyskland på vin öl och vodka cider

  • Nimrin

    Nån som vet vad åldersgränsen är på bordershopen? Anledningen till att jag undrar är för att de har "25års gränds" på deras hemsida och vi funderar på att åka ner dit men min tärna som ska med är under 25 och vill inte släpa med henned och sen lämna henne i bilen Tungan ute

  • CoolJen

    Vad ligger priserna på där jämfört med nätshoppar?

    Vad kostar färjan, vart går den ifrån?

  • augustesen

    Åldersgränsen är iaf inte 25 på Bordershopen då jag var 24 när vi var där i Juli, du måste ju vara 20 år för att importera i sverige så antar det är det som gäller. Men dom kollar ju inte leg när man går in i butiken...

    Vi betalade 1000:- för färjan Helsingborg-Helsingör, Rödby-Puttgarden. Köpte biljetterna i bilen på väg ner mot Helsingborg. HGF gav 100:- i rabatt också så kolla om den koden fortfarande fungerar :)

    Släp skulle jag inte åka med eftersom du inte får åka lika fort = mer i transportkostnad. Vi lånade en bekants lilla skåpbil som fick lasta 600 kg. Tror vi slutade på nästan exakt 600 kg så var perfekt.


  • CoolJen
    augustesen skrev 2012-08-27 13:38:56 följande:
    Åldersgränsen är iaf inte 25 på Bordershopen då jag var 24 när vi var där i Juli, du måste ju vara 20 år för att importera i sverige så antar det är det som gäller. Men dom kollar ju inte leg när man går in i butiken...

    Vi betalade 1000:- för färjan Helsingborg-Helsingör, Rödby-Puttgarden. Köpte biljetterna i bilen på väg ner mot Helsingborg. HGF gav 100:- i rabatt också så kolla om den koden fortfarande fungerar :)

    Släp skulle jag inte åka med eftersom du inte får åka lika fort = mer i transportkostnad. Vi lånade en bekants lilla skåpbil som fick lasta 600 kg. Tror vi slutade på nästan exakt 600 kg så var perfekt.
    1000:-/person eller /bil?

    Vet nån om det går från nån annan stad och vad det kostar?
  • AnnSofieS

    Jag och sambon åkte med ttline i sommras. Vi åkte trelleborg-travemunde och betalade 1700. Då var det med bil och hytt. Båten åkte 22.00 från Sverige och sen fick man en hel dag i Tyskland och sen åkte man tillbaka 22.00. Vi handlade på Ciiti utanför Lubeck. Har hört att det finns både bordeshop, Calles och Ciitimarkt om man åker till Rostock.

  • augustesen
    CoolJen skrev 2012-08-27 18:31:00 följande:
    1000:-/person eller /bil?

    Vet nån om det går från nån annan stad och vad det kostar?
    1000 för två personer och en bil, man betalar ju bara för bilen :)
Svar på tråden Handla drycken i Tyskland