• Anonym (besviken)

    Besviken på marskalk

    Måste bara skriva av mig men väljer att vara anonym då vissa vänner rör sig här också.
    När jag och blivande började planera för bröllop så tog vi även upp ev möhippa/svensexa där vi kom överens om att jag skulle prata med marskalk och han med tärna och nämna vad vi absolut INTE skulle vilja ha med/uppleva på en ev möhippa/svensexa.

    Jag blev jätteglad när marskalken själv tog kontakt med mig och frgade vad tror du om dessa olika förslag på svensexa?
     jag svarade att alla de aktiviteter han nämnt skulle blivande tycka var superroliga, men att han skulle bli glad om det "bara" blev en grillkväll med killarna ( en del bor långt bort).
    Det enda han absolut INTE ville vara med om va att de skulle försöka spöka ut honom eller ha en strippa då han tycker det är förnedrande.

    Vad tror ni händer när de landat hos ena killen i gänget för att käka? Jo in kommer det en strippa som körde befallningslekar gör si gör så, vispad grädde mm. Blivande säger till att det kommer jag inte att göra, då måste jag piska dig..... Han känner sig skitolustig och obekväm men vill inte lägga sordin på tillställningen de andra grabbarna tycker det är skitkul....
    När hippa och svensexa sammanstrålar på kvällen tycker ju de andra grabbarna att det är JÄTTEkul att blivande blivit piskad o bara måste berätta för mig. Jag påpekar mer än en gång för marskalken att jag tycker att det är lågt och han fattar ingenting.

    Jag själv fick en underbar möhippa där de verkligen gjorde mysiga/roliga saker som passar mig inget som jag inte hade kunnat "utsätta" andra för.

    Undrar nu är det jag som är fel på det som blir arg/ledsen/besviken på marskalken? Blivande tycker att det jobbigt att ta det med marskalken men även han är besviken, marskalken är ju hans bästa vän och borde veta bättre.

    Ser nu att inlägget blev jättelångt, sorry och hoppas att ni orkar läsa/kommentera.....

  • Svar på tråden Besviken på marskalk
  • sweetsueswede

    Klart man blir arg/ledsen/besviken! Det VAR lågt att göra så eftersom ni sagt ifrån att ni INTE ville det.

    Jag undrar ibland om kanske killar ser svensexan som "deras" kväll istället för (de flesta) tjejer som ser möhippan som "brudens" kväll.....

  • Tilda93

    Håller med föregångna talare!, hade också blivit jätte besviken !
    Jag vill inte att min blivande ska ha någon strippa eller liknade på hans svenssexa då jag tycker att ska han kolla på någon tjej klä av sig, och någon som ålar sig.. så ska det vara JAG!


  • Anonym (Släpp)

    Jag hade också blivit riktigt besviken. Dock hade jag inte tagit upp något efteråt. Gjort är gjort och det är bättre att gå vidare och inte slita igång osämja runt något som ändå inte går att ändra på nu.

Svar på tråden Besviken på marskalk