• oijbc
    Äldre 24 Aug 17:37
    5402 visningar
    4 svar
    4
    5402

    Vintips från Calles?

    Hej! Håller på att förbereda för vår handling i Tyskland.m Vi ska handla på calles men eftersom jag själv inte dricker vin tycker jag det är väldigt svårt att veta vad man ska köpa. Vad köpte ni? Vad är gott? Vi ska ha både vitt och rött! Vi kommer ha mellan 100 och 150 gäster så det får gärna vara prisvärt också men viktigast är ju att gästerna tycker det är gott! Så tacksam för alla svar!

  • Svar på tråden Vintips från Calles?
  • toastM
    Äldre 24 Aug 18:26
    #1

    Vad ska ni ha för meny?

  • Protex­blue
    Äldre 24 Aug 20:57
    #2

    Ett vin som vi handlade med oss från tyskland är JP Chenet, både rött och vitt. De är ett vin jag tycker är väldigt prisvärt. Men de är ju ett lättdrucket vin så är man ute efter något tyngre så rekomenderar jag det inte. =)

  • oijbc
    Äldre 27 Aug 03:26
    #3

    Ja menyn ja ;) Den är inte helt spikad än men lutar åt: Toast med skagenröra till förrätt och sen blir det någon köttbit och potatisgratäng eller liknande. Lite enkelt sådär!

  • Äldre 27 Aug 09:44
    #4

    Grand Sud Merlot är ett riktigt gott rött vin med tanke på vad de kostar. 1 låda med 6 flaskor 1-litersflaskor kostar ca 145 kr. Det passar bra till kött och jag har druckit det tidigare på bröllop. Jag har också hört att även fast inte det vinet säljs i Sverige är det ändå det rödvinet som dricks mest i våra hem =) 

    http://www.calle.dk/Default.aspx?ID=117&SID=SHOP9&GroupID=SHOP9_655&ProductID=SHOP9_500000537 

Svar på tråden Vintips från Calles?