• sannas­ofia
    Äldre 23 Aug 12:15
    1919 visningar
    1 svar
    1
    1919

    Weekend till Rom, tips på boende, restauranger mm!

    Har nu varit gift i hela fem dagar Hjärta och jag saknar verkligen planeringen och allt fixande som hörde till bröllopet.

    Så för att ha något att sysselsätta mig med tänkte jag undersöka möjligheten för en liten weekendresa till Rom för mig och man man. Som en liten mini-bröllopsresa.

    Men det finns ju så många sidor man kan använda sig av för att söka information, men jag tänkte att det måste vara bättre att höra med personer som varit på plats än att leta på nätet så därför hör jag med er!

    Ge tips på bästa hotellen, restaurangerna, caféerna osv. 

    Vi vill gärna bo centralt med gångavstånd till många av sevärdheterna, men ändå få den där genuina italienska känslan som jag hoppas finns där fast det är en storstad!

    Helt enkelt, vad får man inte missa!!

    Tack! Solig

     

  • Svar på tråden Weekend till Rom, tips på boende, restauranger mm!
  • luftha­mn
    Äldre 23 Aug 12:31
    #1

    Grattis till giftemålet! Så fint med mini-bröllopsresa till Rom!

    Jag är inte jätteduktig på Rom men måste ändå tipsa om den här lilla butiken. Den är inte stor men gubben som har den tillverkar väskor själv och säljer till ett mycket bra pris. Jag betalade 1000 kronor för en handsydd riktigt fin handväska i skinn, och kommer definitivt gå tillbaka dit så snart jag är i Rom igen! http://www.bottegadelsellaio.com/

    Gillar man smink måste man gå till Kiko med. Det finns lite överallt och är som sminkets Ikea. Mycket bra grejer men riktigt, riktigt billigt och man plockar liksom bara på sig. Dessutom snyggt och prydligt (men alltid packat med folk). www.kiko.com

    Lite "inspirations"bilder från min resa dit i påskas:
    http://19830425.blogspot.fr/2012/04/bilder-fran-rom.html

    Hoppas det kommer in en massa bra tips här, bra för framtida bruk

    Lfthmn

Svar på tråden Weekend till Rom, tips på boende, restauranger mm!