• CoG

Beställt ringar!

Nu har vi beställt våra ringar!

Jag satt och googlade och hittade en tjej som gör ringar i silver.
    Vi mailade under dagen och jag la fram mina tankar och ideer.
    Jag ville ha med lite olika uttryck, både det blanka släta och grovt hamrat, samt något som glittrar och ett hjärta.
    Hon ville gärna ta sig an utmaningen!

Då sambon kom hem och tittade på det hela så ville han också ha något liknanade
    så nu har vi beställt 4 ringar, 3 till mig och 1 till honom.

Om det blir för mycket på ett finger med 3 ringar så sätter jag över en av dom till andra handen.

Nu känns det spännande och jag hoppas att ringarna blir bra!

• Svar på tråden Beställt ringar!
  • Celnns
    CoG skrev 2012-08-23 11:56:11 följande:

Nu har vi beställt våra ringar!

Jag satt och googlade och hittade en tjej som gör ringar i silver.
    Vi mailade under dagen och jag la fram mina tankar och ideer.
    Jag ville ha med lite olika uttryck, både det blanka släta och grovt hamrat, samt något som glittrar och ett hjärta.
    Hon ville gärna ta sig an utmaningen!

Då sambon kom hem och tittade på det hela så ville han också ha något liknanade
    så nu har vi beställt 4 ringar, 3 till mig och 1 till honom.

Om det blir för mycket på ett finger med 3 ringar så sätter jag över en av dom till andra handen.

Nu känns det spännande och jag hoppas att ringarna blir bra!

Finns det någon frågeställning eller något i detta att svara på? Vad hade du tänkt skall diskuteras?
  • snowstars

Så spännande! Vi ska åka och prova ringar i helgen (förlovningsringar) och jag kan knappt vänta. (Jag hör att jag låter fjantig, ja :P ) Hoppas att de blir bra i alla fall :)

• hjgs
    Celnns skrev 2012-08-23 12:49:00 följande:
    Finns det någon frågeställning eller något i detta att svara på? Vad hade du tänkt skall diskuteras?
    kanske som i flera andra trådar bara vill uttrycka att man är nöjd, glad och förväntansfull
  • CoG
    snowstars skrev 2012-08-23 13:56:25 följande:
    Så spännande! Vi ska åka och prova ringar i helgen (förlovningsringar) och jag kan knappt vänta. (Jag hör att jag låter fjantig, ja :P ) Hoppas att de blir bra i alla fall :)
    Vad kul!
    Vet ni vad ni vill ha på ett ungefär?
  • PiaB

Åh vad kul att ni beställt rigar! Våra har kommit och det var sååå mysigt att fundera på vad vi ville ha och sedan vänta på dem

• CoG
    PiaB skrev 2012-08-23 16:54:19 följande:
    Åh vad kul att ni beställt rigar! Våra har kommit och det var sååå mysigt att fundera på vad vi ville ha och sedan vänta på dem
    Vad blev det för ringar för er del då?

:)
  • PiaB

Det blev plötsligt de här. Jag hade tänk ha en med stenar som glittrar runt hela och han ville ha något som matchade min fast inte glittrig då. Men när vi hittade dessa så föll allt på plats. Det står "min själsfrände" på irländska och till saken hör att vi är väldigt intresserade av Irland och åker nog dit på bröllopsresa

• CoG

Ja men då blev det ju alladeles perfekt!
    Vad härligt att ha en sån där röd tråd som inkluderar ringarna :)

Våra ringar finns det ingen bild på än...
    Det skulle ta 2-3 veckor innan vi får hem dom.

PiaB skrev 2012-08-23 17:15:35 följande:
    Det blev plötsligt de här. Jag hade tänk ha en med stenar som glittrar runt hela och han ville ha något som matchade min fast inte glittrig då. Men när vi hittade dessa så föll allt på plats. Det står "min själsfrände" på irländska och till saken hör att vi är väldigt intresserade av Irland och åker nog dit på bröllopsresa

• CoG

Precis ett sånt inlägg är det :)

hjgs skrev 2012-08-23 14:26:02 följande:
    kanske som i flera andra trådar bara vill uttrycka att man är nöjd, glad och förväntansfull
  • snowstars
    CoG skrev 2012-08-23 15:52:37 följande:
    Vad kul!
    Vet ni vad ni vill ha på ett ungefär?
    Jag vill ha en slät guldring, inte så bred för jag har korta fingrar. Sambon vet inte alls men jag visade honom titanringar så han är inne på det. På honom behöver vi prova ut bredd och så, vad som är snyggast. Så det kommer ju inte bli ringar som matchar men jag tänker inte tvinga honom att ha en likadan som mig och jag vägrar ha en sån som han vill ha :P
  • CoG

Det är ju inte nödvändigt att det matchar, ni vet ju att ni hör ihop och det är ju roligast att ha en ring man själv trivs i.

snowstars skrev 2012-08-23 18:10:12 följande:
    Jag vill ha en slät guldring, inte så bred för jag har korta fingrar. Sambon vet inte alls men jag visade honom titanringar så han är inne på det. På honom behöver vi prova ut bredd och så, vad som är snyggast. Så det kommer ju inte bli ringar som matchar men jag tänker inte tvinga honom att ha en likadan som mig och jag vägrar ha en sån som han vill ha :P
  • snowstars
    CoG skrev 2012-08-24 11:59:51 följande:
    Det är ju inte nödvändigt att det matchar, ni vet ju att ni hör ihop och det är ju roligast att ha en ring man själv trivs i.
    Nej, jag vet ju det :) Förhoppningsvis ska man ha den hela livet så då är det ju bra om man gillar den från början :) Vi är ju olika personer även om vi är ett par, liksom ;)
  • CoG

Precis :D

snowstars skrev 2012-08-24 12:02:57 följande:
    Nej, jag vet ju det :) Förhoppningsvis ska man ha den hela livet så då är det ju bra om man gillar den från början :) Vi är ju olika personer även om vi är ett par, liksom ;)
  • Tilda93

Åh va kul :) , vad skulle det gå på om man får fråga? :)
    När gifter ni er? :)

• CoG

Mina tre ringar kommer att kosta 3500 och min blivandes ring kostar 1500.

Svar på tråden Beställt ringar!