• Äldre 20 Aug 10:00
    2298 visningar
    10 svar
    10
    2298

    Trivs du på jobbet?

    Många är tillbaka på jobbet efter semestern. Hur känns det? Är det roligt att ta tag i allt igen och träffa kollegorna? Eller önskar du att semestern fortsatte i all oändlighet? Eller kanske att du fick ett nytt jobb?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Trivs du på jobbet?
  • Äldre 20 Aug 10:10
    #1

    hehe.. jag kan nog svara om ett par månader på detta.
    Börjar nya jobbet i morgon, men det är ändå ca 2 veckor kvar innan vi börjar på riktigt, då butiken inte är uppbyggd än Flört 

  • Äldre 20 Aug 16:39
    #2

    Börjar i morgon efter semestern, och har faktiskt längtat lite. Jag har det roligaste jobbet på jorden!

  • Äldre 23 Aug 21:30
    #3

    Jag tog "har inget jobb"  men jag hade kunnat svara alla tre. Ja, jag trivs för jag har underbara kollegor samtidigt vill jag byta då jag inte trivs med uppgifterna och arbetsmiljön. Imorgon gör jag min sista dag så efter det har jag inget jobb. Jag slutar på jobbet eftersom jag ska fortsätta studera. Lite nervöst att gå från tillvidareanställning med inkomst varje månad till att först bli student och sedan hitat ett nytt jobb, men ibland måste man chansa lite. Glad

  • Äldre 23 Aug 21:41
    #4

    Jag trivs på jobbet och jag saknade mina kollegor under semestern!

  • Daludd
    Äldre 23 Aug 22:04
    #5

    Nje. Extrajobbat i matbutik. Människor är verkligen super-O-trevliga arslen... tog tjänstledigt ett år. Har pluggat 5 år varav 4 jag jobbar extra varje termin och sommar. Orkar inte längre 120-125% så nu är det bara 100 % studier och det ska bli riktigt avslappnande.

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 23 Aug 22:20
    #6

    Jag har jobbat i matbutik till och från i åtta år... Detta stället jag är på nu har jag varit i tre år. När jag började där hade jag världens bästa chef. Fick över mycket utan går. Sen började hon plugga klart juridik och fick självklart fast tjänst. Efter det här det gått utför och nu här vi ingen chef..eller hon tror att hon är en men det tycker inte vi som är under henne. Letar nytt men med tanke på att sambon pluggar och inte här lån så är min fasta tjänst guld värt. Får hålla ut ca 1,5 år till för då hoppas jag vi flyttar och börja plugga heltid båda två. Nu har jag dock börjat läsa två kurser samtidigt som jobb och jag har dessutom ett bröllop att planera blir lite mer kul vid sidan om

  • hjgs
    Äldre 23 Aug 23:02
    #7

    tog nej. gillar mina kollegor och min chef men sen går det utför. får klump i magen bara jag tänker på att jag ska gå till jobbet och på söndagar kan jag knappt sova för att jag ska till jobbet. Men man sa ju vara glad att man har ett jobb att gå till... suck...

  • Äldre 24 Aug 19:47
    #8
    Kjell Präst skrev 2012-08-20 16:39:42 följande:
    Börjar i morgon efter semestern, och har faktiskt längtat lite. Jag har det roligaste jobbet på jorden!
    Har också det roligaste jobbet men definitivt inte den roligaste arbetsplatsen, bara strul och konflikter nu. Söker med ljus och lykta efter något annat, det mesta borde vara bättre...Rynkar på näsan
  • Picnic­k i det gröna
    Äldre 24 Aug 20:23
    #9

    Jag älskar mitt jobb i grund och botten. Har fantastiska kollegor. 
    Men jag jobbar som förskollärare och det har väl inte undgått någon att hela yrket har det mer eller mindre krisigt just nu?

    Jag älskar att jobba med barn och allt det där, men det är på tok för mycket "sidoarbete" som följer med samt att vi hela tiden får fler och fler arbetsuppgifter som går ut över tiden som är tänkt att gå till barnen. För att inte tala om den där lönefrågan.

  • Äldre 24 Aug 22:30
    #10

    Jag trivs super bra på mitt jobb. Jag jobbar som säljare sp de ärkundkontakt alltid och super trevliga arbetskamrater.


Svar på tråden Trivs du på jobbet?