• Protex­blue
    Äldre 15 Aug 13:14
    4759 visningar
    10 svar
    10
    4759

    Hjälp! Visa mig din bukett med lila kallor!

    Jag känner mig så tjatig just nu, de här är min tredje tråd som jag lägger upp angående blommor. Men jag har haft väldigt lätt att planera vårat bröllop ända tills de att jag kom till blommorna (detta är den sista "stora" saken jag har att checka av min lista) men nu har de totalt tagit stopp, de känns som jag gått rakt in i en vägg. Känner mig extremt stressad och har en aning panik.

    Nu till de jag verkligen behöver hjälp med, jag har sökt runt här efter brudbuketter med lila kallor. Jag vill ha en väldigt enkel bara lila kallor som är ihop snörda med ett band. Jag har hittat flera i bildgalleriet så jag antar att de måste gå att ordna. Men min florist sa att de är jätte svårt att ordna då lila kallor varierar så mycket i färg.

    Hur var det för er andra som lyckats få ihop så fina buketter med lila kallor? Vad är de magiska orden för att jag ska få som jag vill?

    Jag vill även säga att jag inte är jätte noga med att alla har exakt samma nyans. Jag vill att dom ska vara ganska mörka, men har inga problem med om dom varierar. Kanske variationen mellan jätte ljuslila och mörklila inte blir så fint, men en mellan färg och mörk skulle inte göra något.

    Detta är min inspirationsbild. =)


  • Svar på tråden Hjälp! Visa mig din bukett med lila kallor!
  • Protex­blue
    Äldre 15 Aug 17:15
    #1

    Hallo? :)

  • Protex­blue
    Äldre 16 Aug 12:42
    #2

    Gick till en annan florist och fick världens bästa hjälp. Så nu är blommorna beställda och mina nerver är lugna och fina :)

  • Äldre 16 Aug 18:00
    #3

    Här har du en fin bukett med mörklila callor :)

    lisaflorist.blogspot.se/2012/04/kalla-calla.html

  • Bella
    Äldre 22 Aug 10:52
    #4
    Protexblue skrev 2012-08-16 12:42:37 följande:
    Gick till en annan florist och fick världens bästa hjälp. Så nu är blommorna beställda och mina nerver är lugna och fina :)
    Funderar också på lila kallor, får man fråga hur mycket du får betala för din bukett?
  • Protex­blue
    Äldre 22 Aug 11:28
    #5
    Bella skrev 2012-08-22 10:52:46 följande:
    Funderar också på lila kallor, får man fråga hur mycket du får betala för din bukett?
    Jag har inte ett exakt pris, men floristen sa att de skulle gå på 700-800 kr, inte mer än 800. Min bukett kommer att vara enbart lila kallor ca 15-20 stycken, beroende lite på storlek. =) Hoppas de hjälpte lite.
  • hjgs
    Äldre 22 Aug 11:48
    #6
    Protexblue skrev 2012-08-22 11:28:55 följande:
    Jag har inte ett exakt pris, men floristen sa att de skulle gå på 700-800 kr, inte mer än 800. Min bukett kommer att vara enbart lila kallor ca 15-20 stycken, beroende lite på storlek. =) Hoppas de hjälpte lite.

    vilket superbra pris jag skulle få ge mellan 1200 och 1500 för 8 lila/vinröda kallor
    mellan stora. kollade med 5 olika florister en i en liten stad och 4 i en mellan stad så du verkar ha prikat rätt

  • hjgs
    Äldre 22 Aug 11:49
    #7

    *prickat rätt* ska det ju vara

  • Protex­blue
    Äldre 22 Aug 13:50
    #8
    hjgs skrev 2012-08-22 11:48:35 följande:

    vilket superbra pris jag skulle få ge mellan 1200 och 1500 för 8 lila/vinröda kallor
    mellan stora. kollade med 5 olika florister en i en liten stad och 4 i en mellan stad så du verkar ha prikat rätt


    Men oj vilken skillnad på priser. Jag ska ju dock ha dom minsta i min bukett men tycker de var konstigt att de skilde så mycket! Ja då har jag verkligen lyckats pricka rätt. =)
  • Lebend­ig
    Äldre 22 Aug 13:57
    #9

    Lila kallor hade jag i in buketten, har dock mellanstorleken. Kallorna kostade enligt florist mellan 65-75 kronor styck. Totalt gick min bukett på 2 200 kronor. I tooooootally love it så det var helt klart värt det!

  • Lebend­ig
    Äldre 22 Aug 14:01
    #10
    Protexblue skrev 2012-08-15 13:14:59 följande:

    Nu till de jag verkligen behöver hjälp med, jag har sökt runt här efter brudbuketter med lila kallor. Jag vill ha en väldigt enkel bara lila kallor som är ihop snörda med ett band. Jag har hittat flera i bildgalleriet så jag antar att de måste gå att ordna. Men min florist sa att de är jätte svårt att ordna då lila kallor varierar så mycket i färg.


    Tycker det låter konstigt att det ska variera så mycket i färg. Som du ser i min bukett så är det ca 20 st och ALLA har samma nyans, de är nästan identiska. Kanska är det därför som de är så billiga?
     

    Såg nu att du har beställt! Så kul! :) 
Svar på tråden Hjälp! Visa mig din bukett med lila kallor!