• wickedshadow

sjunga på bröllopsfesten

Hej! Det är såhär, att jag har en vän som ska gifta sig den 1/9 detta året och jag har blivit ombedd att sjunga på festen efter bröllopet. Det kommer även vara andra som ska sjunga, och mitt problem nu är att jag inte känner en enda och jag är lite rädd att man ska välja samma. Jag har frågat min vän, och hon sa bara att hon inte tror att någon kommer välja samma låt. Men för att vara helt säker så vill jag nog välja en låt som inte många andra skulle välja. Självklart får man ha några i backup ifall att, men ja. Jag sitter just nu och funderar på "more than you'll ever know" med Michael Ruff. Vad tror ni? Är det en väldigt "vanlig" bröllopslåt som folk skulle välja i första hand? Har ni några andra tips med låtar som kanske inte så många skulle välja i första hand? Jag vill ha vackra låtar om innerlig kärlek eller lite fartigare låtar men med mycket kärlekshåll. Det börjar ju köra ihop sig lite och jag känner att jag MÅSTE komma igång med låtarna nu! Tack på förhand!

• Svar på tråden sjunga på bröllopsfesten
  • åsissen

Vi har the story med Brandy Carlise på vår fest. Vi tycker den är super fin och med ett vördigt stort kärleksbudskap. Men det är inte så många som känner till den, bara de som har följt Grease Anatomy väldigt noga dåden var med i deras musikalavsnitt. Den har både snabbare och långsammare partier. Lycka till

• Cantaton
    wickedshadow skrev 2012-08-11 04:10:43 följande:
    Hej! Det är såhär, att jag har en vän som ska gifta sig den 1/9 detta året och jag har blivit ombedd att sjunga på festen efter bröllopet. Det kommer även vara andra som ska sjunga, och mitt problem nu är att jag inte känner en enda och jag är lite rädd att man ska välja samma. Jag har frågat min vän, och hon sa bara att hon inte tror att någon kommer välja samma låt. Men för att vara helt säker så vill jag nog välja en låt som inte många andra skulle välja. Självklart får man ha några i backup ifall att, men ja. Jag sitter just nu och funderar på "more than you'll ever know" med Michael Ruff. Vad tror ni? Är det en väldigt "vanlig" bröllopslåt som folk skulle välja i första hand? Har ni några andra tips med låtar som kanske inte så många skulle välja i första hand? Jag vill ha vackra låtar om innerlig kärlek eller lite fartigare låtar men med mycket kärlekshåll. Det börjar ju köra ihop sig lite och jag känner att jag MÅSTE komma igång med låtarna nu! Tack på förhand!
    Jag har sjungit på vigslar i 7 år och har aldrig någonsin blivit tillfrågad om att sjunga den låten, så det känns som ett rätt säkert kort  
  • Pertinax

Jag ville också ha the story (i Sara ramirez version) från början men konstaterade att den blev för "konstig" på vigseln. Men den ska utan tvekan vara med på spotifylistan. Älskar låten och texten, stor kärlekslåt

• wickedshadow

Tänker nog köra på the story! Men jag har en del jag inte förstår. I sista versen sjunger hon ju "all of my friends who think that I'm blessed, the don't know my head is a mess". Vad menar hon? För jag vet inte riktigt vad det är jag sjunger där ju!

• Pertinax

Jag tolkar det som att hon kanske har varit med om saker som inte alla vet om, utan de tror att hon bara är så himla lyckligt lottad. För nästa rad är ju "But they don't know who I really am, and they don't know what i been through like you do. And I was made for you." Känns som att det hör ihop bra med det som sjungs i refrängen.

Svar på tråden sjunga på bröllopsfesten