• Anonym (Besviken brud)

    Klänningen för liten, gått upp i vikt!!!

    Skulle prova min brudklänning häromdagen för att se vilken bh som passade bäst.
    Det som inte får hända har hänt, klänningen är för liten. Jag kunde inte dra igen dragkedjan, den sprack när jag försökte dra upp den..

    Hur löser man detta på bästa sätt nu då? Måste ju hinna gå ner i vikt för att komma i klänningen!
    Det får bli bröd och vatten och överdriven motion! Tror ni det hjälper mig.

    Åhh, man blir ju så arg, ledsen och besviken på sig själv som har låtit det hända. Kollade självklart vågen med en gång, och det är 1 kg det handlar om, men på helt fel ställe!!!

  • Svar på tråden Klänningen för liten, gått upp i vikt!!!
  • 8september2012

    1 Kg var ju väldigt lite...kan du inte bara ha lagt på dig lite vätska,som inte syns så mkt på vågen?
    Drick mkt vatten,dra ner på saltet,brödet,pastan,ja,kolhydrater helt enkelt. Ät protein och rör på dig ordentligt varje morgon och kväll,och SOV ordentligt,så ska du se att det löser sig

    Hjälper det ändå inte? Testa ngn korsettliknande historia under klänningen,kan ju ta bort flera cm!

    Kram och lycka till nu!

  • Daludd

    skulle också säga sådana speciella underkläder som liksom smetar ut allt fett ;) det där är min skräck, jag kommer i min klänning bra, men kan inte ta ett riktigt djupt andetag i den. Inte för att den spricker direkt men det är för tight. Är livrädd att ha GÅTT UPP när jag ska prova igen, för då måste den läggas ut och det vettefasiken hur det ska gå... 7 veckor kvar.

  • Anonym (Besviken brud)

    Jag hoppas att det mesta hänger på våran "kvinnliga" vecka, brukar ha tendenser till att svullna lite i kroppen då!
    Så jag hoppas att det kanske är liite bättre om en vecka eller så...

    Daludd - min klänning var också ganska tajt innan, var också svårt att ta ett jättedjupt andetag, men det var ju inga problem att knäppa dragkedjan. Sen blir det ju alltid värre när man ska knäppa dragkedjan själv i ryggen, man står ju rätt lustigt i kroppen.

    Men det är ju morgonpowerwalk som gäller nu iallafall. Det är inte ens en månad kvar här, så jag hoppas verkligen på mirakel!!

    Tack för ert stöd

  • passionsblomman

    Det där fixar du! Jag går obönhörligen upp varje månad under de röda dagarna-och just runt bysten vet jag mer än en kvinna som (inte sällan rätt nöjd) konstaterar att "man får ju så onödigt schyssta lökar just när man ändå inte har någon nytta av det" (som min gamla gymnasiekompis brukade säga...

    Och ett kilo tar du på en vecka om du måste. Man brukar ju säga att 0,5 per vecka är lagom och rimligt, så har du tre veckor på dig så kommer det absolut att gå.

    Vad du gör-se till att du ÄTER! Du behöver energi och kraft för att få ut allt du önskar inför och under er dag. Och man blir inte smal av svält-bara arg och hungrig, trött och ledsen.

    En rask promenad på en timme om dagen, hälften grönsaker på tallriken och lite mer av proteinet än kolhydraterna, och så ger du fasen i sockret ett par veckor. Det funkar, jag lovar!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Anonym (Besviken brud)
    passionsblomman skrev 2012-08-09 23:26:26 följande:
    Det där fixar du! Jag går obönhörligen upp varje månad under de röda dagarna-och just runt bysten vet jag mer än en kvinna som (inte sällan rätt nöjd) konstaterar att "man får ju så onödigt schyssta lökar just när man ändå inte har någon nytta av det" (som min gamla gymnasiekompis brukade säga...

    Och ett kilo tar du på en vecka om du måste. Man brukar ju säga att 0,5 per vecka är lagom och rimligt, så har du tre veckor på dig så kommer det absolut att gå.

    Vad du gör-se till att du ÄTER! Du behöver energi och kraft för att få ut allt du önskar inför och under er dag. Och man blir inte smal av svält-bara arg och hungrig, trött och ledsen.

    En rask promenad på en timme om dagen, hälften grönsaker på tallriken och lite mer av proteinet än kolhydraterna, och så ger du fasen i sockret ett par veckor. Det funkar, jag lovar!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Tack Snälla för detta peppande inlägg. Med ditt pepptalk i bakhuvudet ska jag nog definitivt fixa detta Solig
  • Ingride

    Om du är riktigt orolig, så kan du kanske lämna klänningen till en sömmerska och få dragkedjan bak utbytt mot snörning. På min klänning kostade det 300 och gjorde att klänningen satt mycket snyggare också.

  • passionsblomman
    Anonym (Besviken brud) skrev 2012-08-10 16:51:19 följande:
    Tack Snälla för detta peppande inlägg. Med ditt pepptalk i bakhuvudet ska jag nog definitivt fixa detta Solig
    KLART du gör!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Pörcy

    En liten fundering...Måste du ha BH under alls? Min tärna gjorde misstaget att prova sin klänning utan BH och sen när vi fick hem rätta klänningen och hon skulle prova med rätt underkläder, då fick inte hon heller igen den uppe vid skuldrorna för hon hade ju provat utan första gången. Hon skulle också försöka gå ner 1-1,5 kg men annars får det bli utan.. Om din är tight kanske saker sitter på plats ändå??

  • Anonym (Besviken brud)
    Pörcy skrev 2012-08-10 19:14:50 följande:
    En liten fundering...Måste du ha BH under alls? Min tärna gjorde misstaget att prova sin klänning utan BH och sen när vi fick hem rätta klänningen och hon skulle prova med rätt underkläder, då fick inte hon heller igen den uppe vid skuldrorna för hon hade ju provat utan första gången. Hon skulle också försöka gå ner 1-1,5 kg men annars får det bli utan.. Om din är tight kanske saker sitter på plats ändå??
    Jag har provat klänningen både med och utan bh innan och det är absolut inte nödvändigt med en bh, dem sitter där dem ska ändå om man säger så,hihi. sen är det som en inbyggd bh nästan i den.
    Men tyvärr får jag inte igen dragkedjan utan bh heller nu.
  • passionsblomman
    Anonym (Besviken brud) skrev 2012-08-10 16:51:19 följande:
    Tack Snälla för detta peppande inlägg. Med ditt pepptalk i bakhuvudet ska jag nog definitivt fixa detta Solig

    KLART du gör!!!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Klänningen för liten, gått upp i vikt!!!