• FruNovember

    Börjar få ångest- tror ni att det här håller?

    Huga- har mardrömmar varannan natt om missar i planering, tidsbrist och massa tok.. Skulle verkligen uppskatta några lugnande ord ang vår tidsplan för dagen.. :-P Vi gifter oss klockan 13:30. Frukost vid 08, frisören kl. 09:00, (ska inte ha något jättekomplicerat) jag sminkar mig själv därefter. Under tiden hämtar blivande maken upp blommorna samt kör ut tårtan till lokalen. vi möter upp fotografen kl 11:30. Fotografering fram till 13, därefter åker vi till kyrkan.tänkte äta något lätt i bilen, typ energibar.. Håller det här tror ni? Hur såg/ kommer eran dag se ut fram till vigseln? Tack på förhand tjejer..

  • Svar på tråden Börjar få ångest- tror ni att det här håller?
  • mirre01

    skulle nog ta en lite kortare fotografering och sattsa på mer mataktigt du vill inte va trött och hungrig på din dag 

  • Magenta
    mirre01 skrev 2012-08-06 18:11:47 följande:
    skulle nog ta en lite kortare fotografering och sattsa på mer mataktigt du vill inte va trött och hungrig på din dag 
    Jag håller helt med. Jätte viktigt att äta nåt stabilt om man ska orka hela dagen och kvällen och många skålar
  • Pyttsan

    Ha nånting med er att äta under fotograferingen! Det kan ta en stund att rigga utrustning och se ut den perfekta platsen och då kanske ni hinner få ner en frukt eller en fil eller nåt. Ät en pastasallad eller nånting hos frisören också!

  • Grodprinsens brud

    Har du gjort provuppsättning hos frisören så att ni vet att det funkar tidsmässigt? Här råder frisören att planera ca 4 timmar för uppsättning inkl smink om jag inte har helt fel.. Skippa energibaren och ät något stadigare, du ska orka vara glad och komma ihåg allt hela kvällen utan att champangen slår till ordentligt vid välkomstdrinken...


  • Principisessan

    ska du sminka dig hos frisören, eller åka hem emellan? om du sminkar dig där, eller inte har långt hem så funkar det nog. 
    min syrra hade inte så mkt tid när hon gifte sig, så vi gjorde så att hon gick på sin sminkning, och sen kom hem til mgi (jag gjorde hennes hår) och bodde jättenära frisören. Det blev bra tidsmässigt, tror hon hade typ 2-2,5 timme till att göra iordning sig. Dock stod jag standby under tiden och hjälpte till med allt. stryka skjorta som de inte hunnit med, gav dem nåt att äta o dricka osv. Ha nån med dig som kan ge dig en macka eller sallad medan du blir piffad i håret.  

Svar på tråden Börjar få ångest- tror ni att det här håller?