• VeronicaFerreira

    Varning för bedrageriet !!!!

    Hejsan,


    jag vill bara varna er för en oseriös köpare som tyvärr håller sig här på Bröllopstorget. Efter mitt bröllop i maj lade jag några saker till salu, bland annat två blomkorgar för brudnäbbar. blev då kontaktade av en köpare som så gärna ville köpa korgarna. Jag förklarade att jag var på semester och inte kunde skicka korgarna på en gång, men köparen försäkrat mig att hon kunde vänta på leverans och att hon skulle betala för korgarna på en gång för att garantera leveransen. Jag skickade då min bankuppgifter och väntade för betalningen. Givetvis tackade jag nej till andra eventuella köpare som hört av sig till mig eftersom jag tycker att det är viktigt att hålla det man har lovat. När jag kom tillbaka från semestern upptäckte jag att korgarna inte var betalda. så, jag kontaktade köparen och frågade om hon fortfarande ville ha korgarna. Fick följande svar: "Har du inte fått pengarna??. Jag betalade för länge sedan, men vet att min internetbank har strulat och det var många betalningar som inte blev slutförda. Jag skall kontrollera med min bank".... Jag svarade då att pengarna tyvärr inte hade kommit in och att jag själv skulle kontakta min bank för säkert skull... Det gick några dagar och jag får varken pengarna på kontot eller kontakt från köparen.. Jag mailade igen och frågade om hon verkligen var intresserad av korgarna.. Jag fick då följande svar: " Jag är givetvis väldigt intresserad.. Har du inte fått pengarna ännu? Min internet dossa har strulad, men jag skall fixa det".. Jag svarade att pengarna inte fanns på kontot och bad henne snällt att jämföra betalningen eftersom jag kunde inte skicka korgarna utan att få betalningen för dem... Det gick ännu ytterligare några dagar, jag fick inget svar från henne och jag mailar igen... Undrade hur hade det gått med betalningen och om hon fortfarande ville ha korgarna.. Jag förklarade att jag fortsatt att tacka nej till andra eventuella köpare eftersom jag har lovat korgarna åt henne... Samtidigt skrev jag att jag måste få veta om affären fortfarande var aktuellt... Efter några dagar fick jag följande fråga: "Hej, kan du skicka korgarna via post. jag betalar när jag har fått dem. min internetdossa är trasig"... då, kände jag att något inte var ok. om man verkligen har problem med sitt internetbank kan man väl gå till en bank och slutföra betalningen, eller? Jag mailade då henne och sade att efterskottbetalning inte var akutellt och undrade varför hon inte kunde gå till en bankkontor och slutföra betalningen.. Jag gav henne fram till igår att fixa betalningen annars skulle jag tyvärr avsluta affären med henne.. Har inte hört ett enda ord från henne och pengarna har givetvis inte kommit in på mitt konto...


    Det är så trist med oseriösa människor!!! Jag missat säkert möjligheten att sälja korgarna för seriösa köpare eftersom jag ville vara korrekt mot henne. Hade ju lovat henne att skicka korgarna efter min semester.. Har gått runt och mailat henne, undrat, gått till banken och kollat om pengarna hade kommit in, men hon verkade inte ha någon hänsyn till det.. utan trodde att man kan bara lura andra så där... Tur att jag sparat alla mailkonversation med henne, så jag kan bevisa att hon försökt lura mig..


    Nu är korgarna till salu här igen... och hon får inte köpa dem!!!

  • Svar på tråden Varning för bedrageriet !!!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-05 00:31:45 följande:
    Snälla berätta mer!
  • Tilda93

    Hejsan jag skulle vilja se en bild på korgarna :) och pris? + hur mycket kommer fakten gå på?
    mvh Tilda93

  • Fru 0728

    Hmmm, låter lite som samma strul jag har haft med en och då gällde det oxå blomkorg. Har nu skickat den till en annan tjej som skulle betala i onsdags men ännu har det inte kommit några pengar så hoppas de dyker upp på kontot imorgon:/

  • Anonym

    en annan sak som jag upplevt var.. portot. Jag fick besked om porto på det jag skulle köpa. Överförde pengar. Sedan ändrade säljaren portot vid tre tillfällen. från 50 kr från början till närmare 200 i slutänden. Eftersom jag redan betalt in pengarna och verkligen ville ha varan så betalade jag med god min. Jag fick ju varan till slut och är nöjd med den.


    Jag kan inte säga att personen i fråga verkligen lurade mig. Men när jag tittar på tex tradera och ser porto där för liknande saker så är det inte alls samma summa. Antagligen så lurade säljaren mig eller så blev vi båda lurade av posten. Jag har inte tänkt göra någon affär av saken utan jag vill bara varna alla som handlar att se till att ni har fått klara besked om vad som gäller.


    Men vad gör man som köpare om dom helt plötsligt ändrar sig.. hmmmmmmmm du får nog sätta in 130 kr till.. det handlade liksom inte bara om någon tia..eller två.

Svar på tråden Varning för bedrageriet !!!!