• zgreiner

Festprogrammet

Hej! Gifter mig den 15 september så nu är det dags att börja pyssla med festprogrammet Jag har aldrig varit på bröllop innan så jag vet inte vad som skall vara med. Så nu ber jag om era tips och idéer. Hur gjorde ni erat? Snälla hjälp!!:)

• Svar på tråden Festprogrammet
  • EmIg

Något som inte är särskilt unikt men som jag ändå gillar är beskrivningarna av alla gäster. Bara några få ord om varje gäst utifrån var de sitter vid borden. Funktionellt så att alla kan läsa vilka som sitter var och vad de har för relation till brudparet.

• FruForsmark

Vi hade menyn, min mans mormor skrev några rader om platsen vi gifte oss på (lite historisk koppling till hans släkt), Vi hade bodsplaceringen och några rader om varje gäst, vi hade ett tårtdiagram och en sverige karta över vart alla gäster kom ifrån (vi har utspridd släkt och vänner) samt dialektala fraser "för att förstå sin bordsgranne bättre" :), vi hade lite kuriosa om bröllopet och sedan lade toastmaster och festvärdinnan in bilder och sånger. Sist hade vi ett tack tal till alla som ställt upp. Blev super bra!

• Chicita

Jag föredrar (när jag är gäst) att ha lite småpyssel, kanske lite läsbart om bordsplaceringen blivit hemskt fel och jag inte har någon som pratar med mig.
    Även om jag gärna hjälper till med gästpresentationer så gillar jag dom inte själv. Jag vill hellre prata med folk och lära känna dom än att sitta med näsan i programmet och leta efter vem som är vem.
    Oftast säger presentationerna inte så mycket om vem dom är heller, om man inte känner dom och förstår syftningarna.

Vårt såg ut så här:

• LitenSandra

Vårat häfte innehåller följande:
    Välkommen
    Meny
    Bordsplaceringen med gästbeskrivning
    Ordningsregler för kvällen (skämtsamma)
    Finn fem fel
    Korsord
    Vem är du mest lik?
    Tidslinje över våra 7 år tillsammans
    Hur många % av gästerna ex. 100% av gästerna kom på festen
    Till detta också lite små bilder och texter bla. "hur du vet om du drukit för mycket" "tvättråd för kärleken" och "äktenskapets förväntningar". 

Vi är supernöjda. :) Gjorde vårat själv så det blev precis som vi ville ha det. 

• sommar2014

Jag såg en kul idé när jag tittade igenom en bröllopsfotografs foton: en sida i festprogrammet med foton på brudparet från olika år, alltså från barndomen och framåt dvs innan de träffades. Fint särskilt om man som gäst bara känner den ena i brudparet väl. Jag har varit på bröllop där jag aldrig träffat bruden och då hade varit kul att veta lite mer. Glad

• zgreiner

LitenSandra- Du har inte lust att lägga upp en bild på ert program? Det låter toppen! Chicita- Jättefint program!

• LitenSandra
    zgreiner skrev 2012-08-02 18:28:20 följande:
    LitenSandra- Du har inte lust att lägga upp en bild på ert program? Det låter toppen! Chicita- Jättefint program!
    Ska försöka, kan inte lova något :P blivande maken som kan med sånt, men som sagt jag ska försöka! :)
Svar på tråden Festprogrammet