• Anna860113

Ska mannen ha en till ring eller skriver man bara i ett till datum?

Undrar lite hur ni har gjort med ringar...

Vi är förlovade och har varsin ring.... Så när vi gifter oss så är det ju självklart att jag som brud ska ha en till ring... Men ska mannen ha en till ring med eller räcker det att skriva i ett till datum i hans förlovningsring?

• Svar på tråden Ska mannen ha en till ring eller skriver man bara i ett till datum?
  • fia1982

Oftast behåller mannen den ring han hade från förlovningen.

• Lilla My 76

Det tycker jag han får bestämma själv. Min man ville inte ha en till ring för han tyckte att hans förlovningsring är tillräckligt bred ( 6 mm ) så vi lämnade in hans ring för ny gravering och putsning.

• Galathea

min blivande var bestämd från början att han villa ha två ringar. man gör som det känns bäst ^^

• Juni 2012

Min man har två ringar för att att han ville det, men det är många som har ifrågasatt varför han valde det... Vi tyckte att det var självklart att han också skulle ha två ringar så att det syns på honom att han är gift :)

• Nudax

Vi tyckte, liksom Juni 2012, att det var självklart att han också skulle ha två ringar så att det syns att även han är gift och inte bara jag. Bytet av ringar betyder ju att vi tagit ett steg till och det vill vi båda ha en symbol för.

Sen, även om det var en bisak för oss, stör det mig lite ur en könshistorisk synpunkt att det varit tradition att det ska synas på kvinnan att hon tillhör någon men att det inte behöver synas på mannen... så det var en av orsakerna för mig också.

• TheD

Vi tyckte det var självklart att maken också skulle ha en ring så han har två. Förlovningsringen på vänster och vigselringen på höger då den är mycket bred och tjock och får inte plats bredvid förlovningsringen :)

Det är upp till maken att bestämma om han vill ha en. Jag tycker det är tråkigt att karln inte skulle vilja ha...

• MhjärtaE

vi tog bort våra förlovningsringar o satte på oss vigselringen bara...varsin ring räcker för oss..

• FruStendahl

Det bestämmer man själv, min m2b ska ha 2 ringar.. =) Förlovingsringen är en slät guldring och i vigselringen ska han ha en svart diamant i =) och jag ska ha massa vanliga vita diamanter i min :)) hihi

Svar på tråden Ska mannen ha en till ring eller skriver man bara i ett till datum?