Hur mycket alkoholfritt?
Ja som sagt finns så bra sidor på hur man ska räkna på alkohol men läsk och vatten då? Hur mycket bör man räkna / person?
:)
Ja som sagt finns så bra sidor på hur man ska räkna på alkohol men läsk och vatten då? Hur mycket bör man räkna / person?
:)
Det undrar jag också..
Vanligt vatten bör man väl räkna med åtminstone två glas per person som dricker vin eller annan alkohol (till maten då). har ni någon koll på vilka som brukar köra och vara nyktra på andra tillställningar så räkna på dem och beräkna ungefär samma mängd dryck per person dvs antal glas som för alkoholen... För dricka behöver man ju ändå.. Jag skulle nog ta till en flaska läsk extra per gäst eftersom många av de som dricker kanske vill ha något alkoholfritt att varva med.. Men så beror det ju på vad det är för tillställningen, om maten är övervägande salt eller inte och...
Nej, jag får nog vidhålla ovanstående frågor.. Är det någon som har koll på detta? Jag tycker det är skönt att restaurangen tar hand om allt sådant... (Kunskapen kan dock vara b ra att ha ändå inför kommande kalas och liknande!)
Å ja svårt :)