• Camilla837

    Tips på mottagning vid bröllopslokalen

    Behöver tips på vad man kan göra för roligt när man anländer till bröllopslokalen.

    Vi ska åka limosin från kyrkan trill lokalen och gästerna ska anlända innan.  har funderat på om gästerna ska bygga en alje, som vi kan gå igenom och släppa ballonger en efter en när vi anländer. 

    Vi ska ha ett riktigt rosa prinssesbröllop.

    Några som har några tips på Hur vi kan tas emot när vi anländer till lokalen? 

  • Svar på tråden Tips på mottagning vid bröllopslokalen
  • Chicita

    Jag skulle vilja varna för att lägga allt för mycket uppgifter på gästerna.
    Dom är väl där för att fira er och inte för att vara era statister som ni kan flytta runt och ge uppgifter för att uppfylla era önskningar?

    Det kanske låter hårt, men jag vill bara att du tänker på saken från gästernas perspektiv också. Det kan bli så fel annars om gästerna börjar känna det som att dom är där för att serva er och inte för att fira er.

    Jag skulle annars låta gästerna ta emot er som dom önskar helt enkelt. Det är väl knappast fel med "hurra" eller "grattis" heller? Glad 

  • frida o björn

    Har ni inte några värdar som kan ordna det? Alla bröllop jag har varit på har värdarna ansvarat för mottagandet och det blir ofta att gästerna står och gör en gång för brudparet och hurrar med serpentiner, hurrarop, ballonger mm. Jag tycker inte det är något som man som brudpar ska anordna och "beställa". Då hade jag hellre varit utan och nöjt mig med grattisrop. :)

  • Camilla837
    frida o björn skrev 2012-07-29 19:16:15 följande:
    Har ni inte några värdar som kan ordna det? Alla bröllop jag har varit på har värdarna ansvarat för mottagandet och det blir ofta att gästerna står och gör en gång för brudparet och hurrar med serpentiner, hurrarop, ballonger mm. Jag tycker inte det är något som man som brudpar ska anordna och "beställa". Då hade jag hellre varit utan och nöjt mig med grattisrop. :)
    Det har du rätt i. De har säkert planerat något. Tänkte inte så långt:P
  • Chicita
    Camilla837 skrev 2012-07-29 19:28:28 följande:
    Det har du rätt i. De har säkert planerat något. Tänkte inte så långt:P
    Man kan inte tänka på allt Flört
    Och det ska man inte göra heller...
    Låt vissa saker utvecklas organiskt. Eller delegera utan att specificera.
    Annars finns stor risk att dagen blir en jakt på allt som inte blev som det skulle, istället för en avslappnad dag för er där bitarna bara verkar falla på plats av sig själva Glad 
  • Camilla837
    Chicita skrev 2012-07-29 19:31:10 följande:
    Man kan inte tänka på allt Flört
    Och det ska man inte göra heller...
    Låt vissa saker utvecklas organiskt. Eller delegera utan att specificera.
    Annars finns stor risk att dagen blir en jakt på allt som inte blev som det skulle, istället för en avslappnad dag för er där bitarna bara verkar falla på plats av sig själva Glad 
    Jo det är sant. Något jag behöver jobba med. Är en person som gillar att ha kontroll på allt och alla, men försöker bättra mig även om det kliar i fingrarna;)
  • Louise

    Jag själv är jättesugen på att fira av värsta konfettibomben efter vigseln när vi kommer till festgården :) Men jag vet inte vad konsekvenserna kan bli bara ... Undra om man kan dra av en sån inomhus ??

Svar på tråden Tips på mottagning vid bröllopslokalen