• Sannav­etler
    Äldre 23 Jul 17:36
    4060 visningar
    9 svar
    9
    4060

    Vart i Thailand bör vi åka?

    Jag och min man ska åka på bröllopsresa till Thailand över årsskiftet 2012/2013. Vi har tänkt att vara borta 3 veckor och vill gärna motta tips på vilka ställen i Thailand vi borde besöka?

    Har tidigare varit i Thailand en gång tidigare och var då på Patong / Karon beach och Phi phi. Vi önskar att hitta ställen som är lugna och sköna med fin miljö och stränder. Jag är den som helst ligger med en bra bok på stranden medan min man vill dyka och sysselsätta sig lite.

    Så dela gärna med er av ställen vi borde åka till samt tips på hotell.

  • Svar på tråden Vart i Thailand bör vi åka?
  • MalinL­arsson
    Äldre 23 Jul 17:39
    #1

    Åk INTE till Puket säger jag bara. Vidrigt ställe.


    Jag gillade Phi Phi väldigt mycket för där fanns det lite för alla men där har ni ju varit. Om du vill ha lugn och ro så skulle jag rekomendera Raily Beach som ligger i Krabi. Sedan så var ön Koh Lanta väldigt bra tycker jag. Det finns ju små guldkorn i hela Thailand tycker jag.

  • joy
    Äldre 30 Jul 22:07
    #2

    Jag var på Khao Lak det var lugnt mest äldre par och nygifta inte så mycker barnfamiljer
    Finns underbara vattenfall man kan besöka och elefantparker  och gå på elefantsafari.
    Dom har även en marknad ungefär varannan dag som man kan besöka.
    Jag skulle välja det stället till min smekmånad. =D 

  • Äldre 30 Jul 22:47
    #3

    Phi Phi är ett jävla skitställe! ursäkta ärligheten ;) Gillade det inte alls. Vi har bott på Karon och Kamala (var dit på bröllopsresa 4 veckor) båda gångerna när det har varit lågsäsong. Nästa gång blir det Kata för vi gillar det området. Vi vill åka till andra ställen men när jag har hittat en ställe så kollar jag upp transfern dit....och en timme buss, en timme båt och sen det och det. det är det inte värt. så sånt spelar stor roll för oss. Spelar ingen roll vilket land det gäller dvs.

    Ni kan ju kombinera Bangkok med något annat ställe :)

  • Purple
    Äldre 5 Aug 14:51
    #4

    Håller med om Phi Phi var inget för mig heller!


    Vi var i Thailand 4veckor och vi tog en helg till Bangkok och det var de bästa med hela resan!


    Vi bokade Bangkok resan själva hemifrån, http://www.bangkokair.com/eng och hade det här hotellet och rummet http://www.shanghaimansion.com/bangkok-hotel/Bangkok-Accommodation/Bangkok-Mudan-Suite.html.


    Kan verkligen rekommendera det! Sen så kunde man lägga på en liten slant så blev man hämtade vid fygplatsen i Bangkok av en chafför till hotellet och i bilen fanns det dryck och tilltugg.

  • Äldre 6 Aug 13:06
    #5

    Jag har dykt på många ställen i världen, och den absolut mest fenomenala platsen är Similan öarna utanför Khao Lak. Helt otroligt! Jag rekommenderar att åka på en live aboard minst en (gärna flera) nätter. Även för snorklare är det en upplevelse. Dock är inte Khao Lak så superspännande tycker jag, skulle kombinera med nån närapå öde ö för att slippa värsta turisterna- har varit på Kho Jum (utanför Krabi- mellan Kho Lanta och Phi Phi), och Koh Mook utanför Trang- båda var toppen!

  • paet
    Äldre 10 Aug 21:59
    #6

    Älskar Koh Lipeh. Hur skönt som helst! Där kan du få sådana stunder. Finns stränder som är hur lugna som helst där. Ön stänger 00,00 då alla går och lägger sig. Riktigt skönt

  • paet
    Äldre 10 Aug 22:00
    #7

    Även Koh Muk/Mook är så!

  • Äldre 21 Sep 06:22
    #8

    Om du ska ta några dagar i shopping i Bangkok tycker jag att St. Regis är trevligast att bo på. Fräscha och spatiösa rum med god service och närhet till det mesta. Hotellet ligger mitt i smeten med gångavstånd till bla Paragon och Central world. Dessutom är det ett roligt ställe att spana in lokalbefolkningen på. Välklädda tai tais i sina Birkin-väskor och enorma förlovningsringar.


    Jag skulle kombinera min resa till Thailand med Vietnam, Filippinerna eller Burma. Kanske är jag lite cynisk men senaste gången vi var i Thailand fick jag nog av alla slemmiga västerländska ölmagade rödbrända män. Var där runt jul och blev förvånad över att det var så pass många som inte verkade veta hur de skulle bete sig på ett normalt sätt. Det var som en central samlingshög av jordens avskum vilket gjorde mig något chockad!

  • MTB
    Äldre 21 Sep 06:29
    #9

    Det är väldigt lätt att boka hotell på plats, bara att gå till en resebyrå, det är alltid dyrare att förhandla med hotellet direkt. Gillar man stället stannar man kvar annars åker man vidare. =)
    Har då även fått bo i tvårums sviter för 500kr/natt så man kan fynda. 

Svar på tråden Vart i Thailand bör vi åka?