• Smulan

    Bröllopstårta vad kostar det?

    Vi har gift oss och ska nu ha en fest efteråt med ca 65 personer (om alla tackar ja) och har tittat runt på priser. Det bästa jag har sett hitills är 25-31 kr per bit för special tårtor och 20-25 kr per bit för vanliga.

    Är det dyrt? Om jag räknar på 25 kr per bit så blir det 1750 kr för 70 pers, är det dyrt/normalt/billigt? Vad kan man vänta sig att få för 25 kr biten?

    Vi ska till bageriet idag och prata med dem. Men vill ändå ha ER åsikt! Vad betalade ni för era tårtbitar? Vi är ute efter en enkel tårta som är god men inte med för mycket dekorationer.

    Berätta om era tårtor hur mycket de kostade, hur många det var för och vilka smaker de hade.....gärna bild också

    Bara så att vi kan jämföra lite!

  • Svar på tråden Bröllopstårta vad kostar det?
  • MiaMariaRydell

    Det är jättebilligt!!!!!!!
    På mitt jobb tar vi 42:- /bit för bröllopstårta!!!

    Min arbetsgivare bjöd oss på vår bröllopstårta, jag jag slapp den utgiften!! Tur ska man ha ibland!

  • Smulan

    Ja de visade bilder på sina bröllops tårtor och de är jätte fina. Tjejen som stod bakom disken förstod precis vad vi var ute efter eftersom hon hade samma smak både design och smak mässigt. Så hon pekade på en del bilder och så plockade vi ihop en "tanke bild" om hur det kunde se ut. Det fanns en tårta som nästan såg ut som den vi pratade om. Jag tror att vi kanske får betala 31 kr biten men ändå känns det ganska bra va? Jag blev lite paff faktiskt när det var 25-31 kr biten så vi får se vad han chefen säger idag. Jag har ju som sagt sett priser upp till 85 kr biten här i stan och då är detta bageriet som vi var på det som man kan kalla för det bästa stället! Utseendet blir lite lik en prinsess tårta eftersom vi vill ha det enkelt så istället för grönt lock blir det vitt och så med 2-3 rosa rosor med gröna blad och ev något mer kanske namn....väldigt enkelt alltså. Vi är mer för att innehållet ska smaka bra.

  • Tok kär Annki

    När jag kollade upp tårtpriser så var det mellan 20-45 kronor biten här i stan. Men sen blev det bestämt att en värninna som baka tårtor för skoj skull (jätteduktig), ska göra våran tårta. Det blir en vånings tårta med vita roser och ätbara diamanter på och själva tårtorna kommer att vara formade som hjätan i mörk rött. Vi får betala 30 kr/ bit. 


    Tok kär Annki
  • Smulan
    Tok kär Annki skrev 2012-07-24 11:13:37 följande:
    När jag kollade upp tårtpriser så var det mellan 20-45 kronor biten här i stan. Men sen blev det bestämt att en värninna som baka tårtor för skoj skull (jätteduktig), ska göra våran tårta. Det blir en vånings tårta med vita roser och ätbara diamanter på och själva tårtorna kommer att vara formade som hjätan i mörk rött. Vi får betala 30 kr/ bit. 
    Tok kär Annki
    Det låter ju bra=)
  • FruStendahl

    Vi har beställt på Ica Maxi och betalar 30kr biten.. bra pris och världens bästa service! =)

  • lillasofie
    FruStendahl skrev 2012-07-24 11:16:00 följande:
    Vi har beställt på Ica Maxi och betalar 30kr biten.. bra pris och världens bästa service! =)
    Beställde ni bröllopstårta eller vanliga tårtor? Var ju väldigt bra pris, det billigaste jag hittat var 47 kr biten.
  • FruStendahl
    lillasofie skrev 2012-07-24 11:43:22 följande:
    Beställde ni bröllopstårta eller vanliga tårtor? Var ju väldigt bra pris, det billigaste jag hittat var 47 kr biten.
    Det är bröllopstårta, en sån som står på varandra (riktig bröllopstårta kallar jag det) haha.. men dom frågade om vi ville låna ställning men vi vill ha dom på varandra.. vi har fått gratis provsmaker hem så vi är jättenöjda hittils :) detta är då ica maxi i Karlskoga men borde vara lika på alla..
  • Smulan

    Låter ju jätte bra med ica maxi....har aldrig hört att vårat har sådant....men om det blir för dyrt med den vi kollade på igår så kan man ju fråga ica maxi här. Tack för alla tips ni är guld värda som hjälper till!

  • Smulan

    Oj oj oj nu har jag pratat med chefen för bageriet och kan ni gissa? Jag får min tårta för 70 pers för 23 kr/ bit. Det ni FörvånadSkrattande. Detta låter ju som rena drömmen enligt mig! Wohooooooo!
    Det blir en 7 vånings trapp med 10-bitars tårta på varje våning. Det är chokladbotten med jordgubbsmousse, vitt lock, 3 rosa rosor och gröna blad som en bukett på mitten och med en fin utsirad kant längst ner. Översta tårtan blir med vår egen caketopper med rosor och blad runt om plus våra namn och silver ringar! Det låter verkligen som min dröm tårta! Vad glad jag blir nu!
    Summa totalt 1610 kr plus minus några kronor för text och ringar men det var inte många kronor sa han!

  • FruStendahl
    Smulan skrev 2012-07-24 18:41:32 följande:
    Oj oj oj nu har jag pratat med chefen för bageriet och kan ni gissa? Jag får min tårta för 70 pers för 23 kr/ bit. Det ni FörvånadSkrattande. Detta låter ju som rena drömmen enligt mig! Wohooooooo!
    Det blir en 7 vånings trapp med 10-bitars tårta på varje våning. Det är chokladbotten med jordgubbsmousse, vitt lock, 3 rosa rosor och gröna blad som en bukett på mitten och med en fin utsirad kant längst ner. Översta tårtan blir med vår egen caketopper med rosor och blad runt om plus våra namn och silver ringar! Det låter verkligen som min dröm tårta! Vad glad jag blir nu!
    Summa totalt 1610 kr plus minus några kronor för text och ringar men det var inte många kronor sa han!
    Lyckat!! låter toppen! =)
  • muminmamman 81

    ica maxi i göteborg skulle ta  35kr/bit..vet ej än hur mkt vi får välja till men ska kolla nästa gång jag ska dit..bröllop 25 aug..så det är dax å bestämma sig

    är inne på browniebotten, choklad mousse, passions mousse å  vit sugare paste runtom..å så äkta rosor..men dom måste vara krav odlade ..så dom inte är besprutade sa dom på maxi..annars får dom ej lägga på dom...

    lycka till !
    Kram Nina 

  • Smulan

    Ja det var väl väldigt lyckat enligt vad jag har förstått från er=) Kul när man lyckas hitta fynd!

    Tack muminmamman81 Ert låter ju också bra!

    Kollade på vårt maxi men på internet verkar de inte ha något sådant, men nu behövdes ju inte det ändå!

  • Five year engagement



    vår tårta som alltså kostade 48:-/bit. browniebotten, vit chokladmousse och hallonmousse.

  • Smulan
    Five year engagement skrev 2012-07-24 20:20:51 följande:



    vår tårta som alltså kostade 48:-/bit. browniebotten, vit chokladmousse och hallonmousse.


    Den ser jätte smaskig ut=).
    Chicita skrev 2012-07-24 20:24:32 följande:
    Grattis Glad
    Ett riktigt kap
    Ja jag tyckte det också=) Tack för er hjälp. Nu kunde vi bestämma oss ganska fort tack vare er allas hjälp=)!
Svar på tråden Bröllopstårta vad kostar det?