• Äldre 23 Jul 11:46
    4404 visningar
    7 svar
    7
    4404

    Vilken bukett är finast av dessa?

    Hej alla brudar!Det är bara 3 veckor kvar till mitt bröllop och jag har fortfarande inte bestämt mig vilken bukett jag vill ha. Jag vet bara att jag vill ha Protea (den stora blomman i alla dessa buketter) som den centrala delen av buketten. Jag vill gärna knyta in mitt Australiska ursprung, samt att jag gillar när det finns saker med i buketten som inte nödvändigtvis är blommor, så som bär, frö, mm. Så hjälp mig välja vilken av dessa som är snyggast!!!!



    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken bukett är finast av dessa?
  • Äldre 23 Jul 11:51
    #1

    Det går ju bara att välja ett alternativ. 
    Så jag valde alternativ nr 1.
    Men alternativ 5 ser ut att vara en mindre version av ettan... Så den är mitt andrahandsval.

    Anledningen till att jag valde dom är att jag tycker att protean behöver lite mer "lull-lull" runtomkring sig för att riktigt komma till sin rätt. Andra blommor mjukar liksom upp intrycket lite då den ju är väldigt dominant.
    I dom mer avskalade buketterna så tycker jag att den blir för iögonfallande. Och den sista buketten är lite för spretig för min smak... 

  • sannas­ofia
    Äldre 23 Jul 12:07
    #2

    Och jag gillar den sista just på grund av att den är spretig, den buketten påminner väldigt mycket om de buketter jag har haft som inspiration till min bukett Solig

  • Äldre 23 Jul 13:10
    #3

    Jag gillar spretiga buketter Glad så jag valde nr 9, på något sätt så kändes det som om det var den som var mest speciell. Om jag ska vara ärlig så tycker jag att nr 2,3,4 & 8 är väldigt lika, så mellan dem kan jag inte riktigt säga vilken jag gillar, tycker dessutom att de kanske blir lite för små och dominerande av enbart protean. 5 & 1 känns också ganska lika. Nu har jag aldrig varit i Australien så jag har ingen aning, men nr 9 känns för mig också som den som jag mest skulle förknippa med Australien, då tänker jag mig lite kargt halvöken sådär? nr 1 & 5 känns mera som traditionella brudbuketter som man har satt in en ovanlig blomma i för effektens skull (inget fel med det alls, men jag tänkte bara om det var just detta med det australiensiska du ville ha fram, mer än bara använda just den blomman?)

  • Pertin­ax
    Äldre 23 Jul 14:48
    #4

    Jag röstade på nr 7. Är själv inte så förtjust i den där blomman men förstår varför du vill ha den. Tycker den gör sig bäst i en liten bukett och jag tycker helt enkelt att sjuan är snyggast

  • Äldre 23 Jul 17:19
    #5
    knyttan skrev 2012-07-23 13:10:09 följande:
    Jag gillar spretiga buketter Glad så jag valde nr 9, på något sätt så kändes det som om det var den som var mest speciell. Om jag ska vara ärlig så tycker jag att nr 2,3,4 & 8 är väldigt lika, så mellan dem kan jag inte riktigt säga vilken jag gillar, tycker dessutom att de kanske blir lite för små och dominerande av enbart protean. 5 & 1 känns också ganska lika. Nu har jag aldrig varit i Australien så jag har ingen aning, men nr 9 känns för mig också som den som jag mest skulle förknippa med Australien, då tänker jag mig lite kargt halvöken sådär? nr 1 & 5 känns mera som traditionella brudbuketter som man har satt in en ovanlig blomma i för effektens skull (inget fel med det alls, men jag tänkte bara om det var just detta med det australiensiska du ville ha fram, mer än bara använda just den blomman?)
    Tack allihopa för era svar hitentills.
    Jag beställde i alla fall Protean idag för den vill jag ha i alla fall och vill vara säker på att dem får hem dem i tid. Tänkte mig även en enkel mindre sådan i en glas mjölkflaska på  varje bord. Så det blev att jag beställde 16 stycken. 

    Knyttan: Ja du har ju rätt att flera av buketterna är lika! Det finns väl en anledning jag fallit för just dessa.
    Första frågan är väl om man ska ha en mer "ordentlig" bukett med flera andra blommor eller ha en mer enkel bukett med den och bara något enkelt runt omkring?
    Av de mer "ordentliga traditionella" som jag lagt upp här är nog 1an min personliga favorit. Dock tror jag att det blir tok för dyrt att beställa hem alla dom blommorna eftersom de är ganska unika och ovanliga.  
    2,3,4, och 8 ÄR väldigt lika. Det är det som är runt om som skiljer sig: 2an har den där mjuka vita blomman som jag inte hittar någonstans vad den heter..?, 3an har outslagna Eucalyptus (australisk) blommor som går i samma nyans som blomman. 4an har Eucalyptus blad, 8an har Eucalyptus frön och blad. 

    Jag håller med om att Protean är dominant och behöver något som mjuknar upp lite. Gör inte 2an det ganska fint? Kanske kombinerat med Eucalyptus frön för att ge något unikt?
    I dem stora buketterna används även Brunea, en silvrig "boll" som är ganska häftig. 
  • Ronja Rövard­otter
    Äldre 25 Jul 22:04
    #6

    Jag ska också ha en protea i min bukett och tycker att nr 2, 3 och 4 ser finast ut! Då kommer protean mer till sin rätt tycker jag. :) Kul att se att andra också ska ha en protea! :) Finns det en chans att du kan skicka bilderna på nr 2, 3 och 4 till mig? Hade blivit otroligt glad eftersom jag inte har hittat bra bilder att visa floristen. Lycka till med ditt bröllop! :)

  • Äldre 26 Jul 00:05
    #7

    Du kanske kan be om en bukett som påminner om 1:an (färg, storlek på bukett och blommor) men där övriga blommor inte är fullt så exklusiva?

Svar på tråden Vilken bukett är finast av dessa?