• Redakt­ör Åsa
    Äldre 23 Jul 11:23
    4839 visningar
    28 svar
    28
    4839

    Temabröllop? Se hit - BT behöver din hjälp!

    Ska du gifta dig och har valt ett speciellt tema? Lantligt, rockabilly, färg eller kanske Corpse Bride-tema? Berätta för oss om hur ni tänker och planerar så kanske vi använder era erfarenheter i en artikelserie om temabröllop. Om du har bilder får du gärna visa dem också, helst relativt stora. Då har vi möjlighet att publicera dem på sajten tillsammans med din historia.

    Vänliga hälsningar, Bröllopstorget, genom Redaktör Åsa

  • Svar på tråden Temabröllop? Se hit - BT behöver din hjälp!
  • Äldre 24 Jul 22:09
    #11

    Jo, vi är tim burton fans, har hans filmer och böcker och hans konst tilltalar oss väldigt mycket och vi känner oss hemma i ett sånt format.

    Tyvärr så märker jag att om vi hade gått på det mera traditionella med en massa vitt och glam så hade det nog blivit bra mycket billigare än vad det blir för oss nu. Ingen av oss är konstnärer så att hålla på och göra lerfigurer som andas Burton är inget som funkar irl. Så vi har fått välja mellan att köpa en massa Burton figurer på nätet för dyra pengar eller pyssla ihop saker som tillsammans kan ge en Burtonesque känsla. Såsom origami blommor som ska blandas med riktiga, Målat krukor i ränder för att ha på borden, hittat orm - och trollhassel på blocket till att ha som bordsdekoration för att få de vridna döda träd känslan. Har även använt papper ifrån en bibel ifrån 1860 som ingen ville ha till dekoration etc etc.

  • Redakt­ör Åsa
    Äldre 26 Jul 10:05
    #12

    Christine L: tack för mailet och bilderna, när är bröllopet?

    Oniq: vilken fantastisk sida och vilket fantastiskt bröllop! Jätterolig läsning.

    Memsan: ja, det är nog risken när man väljer ett specialtema, det är inte lika etablerat utan blir då dyrare. Å andra sidan, varken ni eller gästerna kommer nånsin glömma dagen!

    Jättetack till alla som svarat, har ni mer att tillägga, eller fler bilder, får ni gärna lägga upp det här, eller maila direkt till mig, adressen var alltså:  asa.lindblom@familjelivmedia.se

  • Christ­ineL
    Äldre 26 Jul 12:43
    #13
    Redaktör Åsa skrev 2012-07-26 10:05:58 följande:
    Christine L: tack för mailet och bilderna, när är bröllopet?
    Tyvärr inte förrän nästa sommar ;) 31/8, på våran femårsdag.
  • theres­epivat
    Äldre 30 Jul 00:19
    #14

    Vi gifter oss på lördag 4/8
    Vi har ett vitt och svart färg tema med inslag av olivfärg. Sedan har vi ett olivtema.
    Det mesta går i vitt och svart men små detaljer som band osv. är i olivfärg. Sedan har vi olivkvistar i brudbuketten och corsage tillsammans med vita rosor, olivträd som centerpice på våra runda bord. Alla bord heter en olivsort istället för nummer och sedan finns dessa oliversorter på vardera bord som gästerna får äta av. Sedan går det lite oliver igenom i vår sittande tapasbuffé och till desserten serveras ost med olivmarmelad.


    Har endel bilder nu men kan lägga ut dem efter bröllopet då jag har fler bilder.


    /Therese

  • Redakt­ör Åsa
    Äldre 30 Jul 10:49
    #15

    Theresepivat: Spännande, hur kommer det sig att ni valt olivtema?

  • Ellis
    Äldre 1 Aug 06:39
    #16

    Vi har ett djurvänligt tema. Vegansk mat och tårta, make-up och hårprodukter som varken är djurtestade eller innehåller djurdelar, skor som inte är skinn/läder. Sen har vi försökt handla en del begagnat också med hänsyn till miljön. Färgerna som egentligen kanske inte har med temat att göra, för hur ser man på en färg att det är djurvänligt, är lila, grönt, vitt ned inslag av guld. Jo festlokal och vigsellokal som är separata ligger ändå på gångavstånd så gästerna inte behöver ta bil och det är gångavstånd till tågstation för långväga gäster.

  • FruSte­ndahl
    Äldre 1 Aug 11:25
    #17

    Idag har jag pysslat ihop en present till mina tärnor, halsbanden har jag beställt från en tjej som jag hittade via facebook :)
    Allt går ju i ROSA som är våran tema-färg =)



     
  • theres­epivat
    Äldre 23 Aug 19:57
    #18

    Nu har vi gift oss 4/8 och allt gick toppen.
    Vi hade ju svart och vitt tema med inslag av olivfärg. Oliv blev också ett tema i sig. Oliv valde vi för att vi tycker att den färgen är fin och vi älskar oliver. Det var mycket uppskattat och speciellt olivträden på borden var uppskattade inte bara av dem som sedan fick ta med dem hem när kvällen var slut
    Här kommer lite foto som jag lovat


     

  • theres­epivat
    Äldre 23 Aug 19:59
    #19

    Varför kommer inte mina bilder med ????

  • theres­epivat
    Äldre 23 Aug 20:20
    #20

  • theres­epivat
    Äldre 23 Aug 20:20
    #21

  • theres­epivat
    Äldre 23 Aug 20:20
    #22
  • theres­epivat
    Äldre 23 Aug 20:21
    #23

  • theres­epivat
    Äldre 23 Aug 20:21
    #24

  • theres­epivat
    Äldre 23 Aug 20:22
    #25

  • theres­epivat
    Äldre 23 Aug 20:22
    #26

  • theres­epivat
    Äldre 23 Aug 20:23
    #27

  • theres­epivat
    Äldre 23 Aug 20:26
    #28


    Olika olivnamn på varje bord och sedan ett olivblad som dekoration. På varje bord fanns sedan oliver i små skålar som motsvarade den olivsorten som bordet hette.
Svar på tråden Temabröllop? Se hit - BT behöver din hjälp!