• Anonym

    Akut p-piller och blödningar

    Hejsan!

    Jag hoppas att någon kan hjälpa mig med min fundering. För tre veckor sedan, mitt i min ägglossning, hade jag och min sambo oskyddat sex. Just då kändes det så rätt med efteråt fick vi båda panik och jag tog ett akut p-piller, Postinor. Exakt en vecka efteråt fick jag min mens. Den var lite annorlunda men kändes ändå som just mens. Nu två veckor efter så blöder jag igen! Det kom tvärt utan någon förvarning. Har molande värk i magen och känner mig så svullen just där. Är det en mellanblödning som jag har eller är det något annat? Jag blir så orolig att det där pillret gjort att min menscykel blivit helt knas  

    Tack på förhand! 

  • Svar på tråden Akut p-piller och blödningar
  • Anonym

    Jag har tagit akut p-piller för några år sen men kommer inte ihåg vilket. Men jag vet att jag inte mådde jättebra av pillret och det var lite knas med mensen efter det. Molande värk i magen känner jag definitvt igen. Men det gällde bara den månaden. Nästa cykel funkade som vanligt. Ev kan det ta någon extra månad innan mensen kommer till rätta.

  • Anonym

    Tack för ditt svar Den där mellanblödningen som jag fick höll i sig i två dagar och nu går jag runt med stark mensvärk. Inte så att jag behöver ta värktabletter, men det känns precis som mensen ska komma när som helst och att det "rinner till". Men inget kommer. Den där blödningen som jag fick en vecka efter pillret (som varade i 3 dagar) var det riktig mens? Eller var det en blödning som pillret framkallade och som kan komma även fast jag blivit gravid? Har mått så konstigt det senaste veckan. Så trött och orkeslös på ett sätt som jag aldrig varit innan. Vissa dagar har jag legat nerbäddad i sängen medan min man (vi gifte oss i lördag!) pysslar med allt i hemmet. Vissa dagar har jag inte haft ork till något. Och mitt humör! Är arg, grinig och lätt till tårar. Bröt ihop här om dagen eftersom min bh var så obekväm. Allt kanske bara är inbillning, men kan jag ha blivit gravid ändå? Funderar på om min lilla mellanblödning egentligen var ägget som fäste. Borde jag ta ett test?

  • Cookienurse
    Anonym skrev 2012-07-26 16:38:30 följande:
    Allt kanske bara är inbillning, men kan jag ha blivit gravid ändå? Funderar på om min lilla mellanblödning egentligen var ägget som fäste. Borde jag ta ett test?
    Jag har för mig att det står på paketet att man ska göra ett graviditetstest ungefär fyra veckor efter eller något. Om du är osäker på varför du mår som du mår så ta ett? Det finns ju ingen här som kan svara på om du är gravid eller inte. Men klart du kan bli det, pillrerna är inte hundraprocentiga. Annars kan man må konstigt av de där pillrerna. Om du inte, precis som du säger, bara inbillar dig allt.
  • Anonym

    Jag har också tagit ett akut p-piller för c.a 1 år sen, det gjorde så att jag mådde väldigt dåligt och fick flera kräkanfall, men jag upplevde inga mellanblödningar. Säkrast är nog ett gravtest så att du vet hur läget är!

  • Anonym

    Tack för era svar. Ja jag ska nog ta ett test så att jag vet säkert och kan släppa dessa tankar som snurrar. 

Svar på tråden Akut p-piller och blödningar