• jakoth­er
    Äldre 19 Jul 22:16
    4906 visningar
    11 svar
    11
    4906

    Klocka till Brudgum? Hjälp mig! :)

    Satt och snacka med sambon om eventuella presenter till varandra, han önskar sig en klocka(märkes, gärna Armani eller likannde) eller silverarmband/kedja, till saken hör att han redan har två sånna kedjor, en smalare och en "tjock".. Så jag har ingen lust ge honom en till.. haha Nu till saken, jag har inte råd att lägga ut sex tusen på en Armani klocka.. och en "fejk" vill jag inte ge honom...


     


    Hittade en sida på internet där man kan designa en klocka själv och gravera den på undersidan.. jag älskade idéen men vågar jag ge min m2b en sådan? En klocka av ickemärkesmodell.. tror ni att han blir glad iaf eller hur skulle ni bli om ni fick så.. Jag frågar er för att jag inte vill fråga honom för då vet han ju vad han får.. Klockan går ändå på 1300 så den är inte så billig iaf..


     


    Ska i sfall gravera den med texten:


    Jag älskar dig!
    För All Tid
    Din ***


    Svara inte "jag känner inte honom ... bla bla"... Jag vill veta vad NI tycker! :)


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Svar på tråden Klocka till Brudgum? Hjälp mig! :)
  • Äldre 19 Jul 22:26
    #1

    Måste det vara Armani?

  • jakoth­er
    Äldre 19 Jul 22:32
    #2

    Nej, men typ likannde, D&G HUGO BOSS, Etc.... Men hellst Armani, sitter nog mest i märket.. att han gillar Armani


    TheD skrev 2012-07-19 22:26:55 följande:
    Måste det vara Armani?
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Eillin
    Äldre 20 Jul 00:37
    #3

    min m2b skulle bli jätte glad för en sån klocka, så jag vart nyfiken på sidan!?

  • Äldre 20 Jul 01:06
    #4

    Själv blir jag gladast för personliga gåvor med en tanke bakom. Så baserat på mig själv så säger jag att visst kan du ge honom en sån klocka.

    Å andra sidan, om han absolut vill ha en märkesklocka och inte bara "en klocka" så finns väl risken att han kanske blir glad för gravyren, men ledsen för att han inte fick det han önskade. Det är svårt att veta, och svårt att råda... 

  • Äldre 20 Jul 06:17
    #5

    Jag köpte en Calvin Klein-klocka i alla hjärtans dag.present till maken. Den var inte så dyr tror jag. 1600-2000:- tror jag. men jag förstår grejen med att gravera in något :)

    du får gravera in själv i den märkesklocka du köper :p

  • Celnns
    Äldre 20 Jul 08:20
    #6

    har endel personer i min omgivning som gillar klockor. Och de som är klockfantaster är det bara märkes grejer som räknas, de skulle aldrig förnedra sig själva med att bära något annat.


     


    Mitt tipps är pantpanken.se eller liknande, för om han är som mina klocknörds vänner så spelar det ingen roll hur ny den är, hellre en gammal "kult" klocka än en ny i deras ögon sålänge det är rätt märke/historia osv
    Och gravera den istället

    Men måste tyvärr säga det, känner honom inte så vet inte på vilken nivå han ligger

  • Tokig
    Äldre 20 Jul 08:42
    #7
  • Tokig
    Äldre 20 Jul 08:45
    #8

    Glömde kanske säga... ingen av dessa kostar 6000 kr! T ex kostar de t¨vå första runt 2000 kr.

    Herrklockor behöver inte vara vansinnigt dyra för att vara snygga.

    (Är lite av en klockoman)


    Att ge någon en klocka är svårt i sig, det är så sjukt individuellt om man gillar den eller inte. Att då designa hela klockan låter supersvårt. Kul, men svårt. Om man köper en typ Armani eller liknande så har man ju åtminstone möjligheten att byta om det blir fel. Å handra sidan om du graverat den så försvinner ju den möjligheten ändå.


    Jag tycker det låter skoj med en egendesignat klocka men jag skulle ändå satsa på ett orginal.


    Vad gillar han för stil och vad har du för budget - ungefär så kanske vi kan hjälpa dig hitta snygga alternativ?

  • Tokig
    Äldre 20 Jul 08:51
    #9
  • Äldre 20 Jul 09:20
    #10

    Är det en bra klocka eller ett märke som han är ute efter. Har själv en mycket klockintresserad sambo och skulle inte säga att några av dessa märken är några vidare "klockmärken". Visst kan de vara både bra och snygga men är man lite nördig så finns det många andra som är intressanta. Men då kommer man upp i de priser du skrev om först. Ett tips är som sagt att titta på pantbanker och Kaplans, där kan man göra fynd. Både när det gäller nördklockor och andra :)

  • durras­flikka
    Äldre 20 Jul 14:19
    #11

    Vad var det för sida? Funderar själv på att köpa en klocka till min m2b.


Svar på tråden Klocka till Brudgum? Hjälp mig! :)