• Smulan
    Äldre 18 Jul 15:13
    1926 visningar
    4 svar
    4
    1926

    Måste få gnälla av mig lite.....

    Jag börjar med att säga att jag älskar min släkt och har inget att klaga på egentligen men vi gofte oss borgerligt i hemlighet. Ingen hade problem med det...ocj speciellt inte när de fick reda på att de ska få komma på fest efteråt. Men både jag och min man ville bara ha nära släktingar och de vi umgås med plus nära vänner. Alltså innebar det att vi INTE ville ha med nya flick och pojkvänner som vi inte känner. Vi visste också att min moster kommer att bjuda in min kusins flickvän utan att kolla med oss. Därför skrev vi kortet till familjen bara......men hon fick ju reda på det innan kortet kom ut eftersom hon har Facebook och har nu innan kortet har kommit skyndat sig att bjuda in min kusins flickvän som vi har träffat EN gång. ÅÅÅÅÅHHHHHH jag blir så sur. Jag vill inte ha med henne. Hon sa ju knappt hej förra gången. Jag frågade min mamma om hur man kunde göra utan att såra men vi kom inte på nåt.....faaan hon får väl komma med då....jävla skit!

    Förlåt men jag blir lite trött på det bara! Flickvännen är säkert jätte snäll men vi ville inte ha med nån vi inte känner. ja ja jag får bara ignorera det.

  • Svar på tråden Måste få gnälla av mig lite.....
  • Äldre 18 Jul 15:26
    #1

    Om du ignorerar så accepterar du, vilket i längden skulle kunna leda till hur många oinbjudna gäster som helst. Det är du och din blivande som bjuder in, inte mostrar. När jag hade min mottagning efter prästvigningen var det en som blev jättesur för jag inte vill bjuda hennes pojkvän sedan tre månader..


    Visst, det kan bli jobbiga diskussioner, men i slutändan måste ni ju sätta en gräns för vilka ni vill ha på er dag.

  • Smulan
    Äldre 18 Jul 15:38
    #2
    Soldemor skrev 2012-07-18 15:26:01 följande:

    Om du ignorerar så accepterar du, vilket i längden skulle kunna leda till hur många oinbjudna gäster som helst. Det är du och din blivande som bjuder in, inte mostrar. När jag hade min mottagning efter prästvigningen var det en som blev jättesur för jag inte vill bjuda hennes pojkvän sedan tre månader..


    Visst, det kan bli jobbiga diskussioner, men i slutändan måste ni ju sätta en gräns för vilka ni vill ha på er dag.


    Jo visst jag håller med dig och jag brukar inte bara acceptera sånt.....men den här gången orkar jag inte. Jag vet med 100% att det är ingen annan som är bjuden som gör sånt det är bara hon och då är jag säker på att det bara blir en oinbjuden gäst. Så därför orkar jag bara inte den här gången. Ville bara gnälla lite men tack för att du peppar Skrattande
  • Silket­uss
    Äldre 18 Jul 15:41
    #3

    Jag tycker att din mamma borde prata med sin syster! Hon verkar vara van vid att få sin vilja fram, mostern i fråga? 

  • Smulan
    Äldre 18 Jul 16:34
    #4

    Ofta får hon nog sin vilja fram men inte om det är min mamma hon försöker styra....där går hon bet. Jo mamma hade nog absolut hjälpt mig om jag bett henne....men jag känner att det är inte en så stor grej när jag tänker efter....bara att jag blev lite sur i stunden. Var tvungen att få spy ut lite galla här där ingen känner oss ;). Det ordnar sig. Tack för att ni vill peppa och hälpa det är ju därför det känns så bra att få klaga lite här!

Svar på tråden Måste få gnälla av mig lite.....