• karinra

Bröllop på vårt sätt...

Hej!
    Jag och min sambo har varit tillsammans i 15 år. Nu har vi bestämt att det nog är dags för bröllop. :)
    Men vi gör det på vårt sätt...
    Vi kommer att bjuda in alla till en picknick, som börjar med en stadsvandring där olika uppgifter ska utföras. På vissa av ställena kommer små små ledtrådar att delas ut, SOM kan ge hintar om vad som är på G. På sista anhalten kommer var familj att få en välfylld  fin picknickkorg och sedan är det bara att slå sig ner och förhoppningsvis njuta av vad som komma skall.
    Efteråt är alla välkomna hem till oss för lite mer mingel och annat smått och gott.

Vi är väldigt nöjda med ideén och det är så mycket vi. Det kommer alla att tycka också.
    Det enda vi oroar oss för är att någon i familjen tackar nej till inbjudan för att de har något annat inbokat och VÄDRET såklart, så där måste vi ha en plan B...
    Vi njuter av planeringen som precis har börjat. Bröllop blir i juni nästa år.

• Svar på tråden Bröllop på vårt sätt...
  • CoG

En jättemysig idé tycker jag.
    Men hur löser man om ngn viktig person tackar nej?
    avslöjar man till bara den personen och ber den hålla tyst?

Och vädret....
    B-plans boka en lokal där man kan ta med picknick.

Jag håller tummarna för att det blir bra picknickväder iaf!

• Smulan

Åh det låter jätte mysigt=) hoppas ni lyckas fullt ut med den=)!

• M040812J

åh vilken trevlig ide!!

• Anneli256

Låter hur bra som helst. Finns det risk att någon kanske misstänker ändå att något är på gång? Det är kanske inte det vanligaste att man bjuder på en sådan tillställning utan att ha något "speciellt" att fira. Men som svar på din fråga om någon "viktig" tackar nej.. Det beror nog på hur viktig ni känner att personen är...och vad dom ska göra istället. Om man är ute i god tid med inbjudningarna.. så är ju risken mindre.. men det är även större chans att folk gissar sig till att ni ska gifta er om ni inte har någon annan typ av bemärkelsedag eller liknande att fira.

Personligen så hade jag blivit "misstänksam" om jag hade blivit bjuden bara så där liksom.. om du förstår vad jag menar.

• karinra

Tror inte att någon kommer att misstänka något då vi ofta gör sådana här saker. Maskerader, picknick, tipsrundor mm... :) Släkten är van vid knasiga påhitt.
    Vi ska ta det i samband med en "massa" familjefödelsedagar.
    Om nu någon nära familjemedlem tackar nej, får vi  helt enkelt säga att det är viktigt att dom kommer, sen får dom tolka det som dom vill....
    Tror de flesta har gett upp hoppet om att vi ska gifta oss. Alla var helt säkra på att vi skulle gifta oss för 11 år sedan på ett påhitt, men tji fick dom... : )

• Chicita

Om det är så att flera avböjer så kan man ju alltid råka "försäga" sig lite till någon och alltså sprida ut ett rykte med en misstanke (som ni självklart dementerar Flört)

Alternativet om det är dåligt väder är kanske något större partytält (eller flera som ni ställer ihop och sen täcker skarvarna med en stor pressenning) och en tipsrunda under tak / alternativt utdelning av engångsregnkappor och inplastade frågor som sitter utspridda på en kortare runda runt trädgården eller på gatan utanför.

Lycka till, det kan bli jättetrevligt Glad 

Svar på tråden Bröllop på vårt sätt...