• majemma

    Bröllopsfest för barn

    Jag och min m2b ska gifta oss i september och kommer att ha en barnfri fest. Detta har gjort m2bs brorsbarn (7 år) mycket besviken så vi har lovat att vi ska ha en fest för alla barn som inte kommer på vår bröllopsfest. Är det någon som har förslag på vad vi kan hitta på med de små? Det måste ju vara högtidligt så jag tänkte göra fina inbjudningskort med osa och naturligtvis kommer det att serveras bröllopstårta.
    Vad mer kan vi hitta på för att fira vår dag tillsammans med barnen? De är 7 stycken i åldrarna 3-12 år.

  • Svar på tråden Bröllopsfest för barn
  • majemma

    Barnfesten kommer att vara ett par veckor efter själva vigseln och alltså inte i samband med bröllopsfesten.

  • Mallis12

    Aw, vad gulligt! Ni kan göra fina program med enkla och roliga pyssel, tex där man drar streck mellan siffror och så bildar det ett brudpar.
    Sen måste ni ju ha bröllopsdans och sen där alla barn får dansa och kanske gästgåvor med en massa gottis eller en liten godisbuffé 


  • majemma

    Vilka bra tips! :) Ja ett festprogram måste vi naturligtvis ha med lite pyssel och så dans. Vi får väl hålla ett tal och sjunga ett par sånger också.
    Fler tips?

  • Chicita

    Gör buffé men med barnvänliga alternativ. Vilka barn tycker inte om att få gå och välja själva vad dom ska ha på tallriken? Glad

    Program med färgläggningsfigurer och kritor (eller använd pappersduk, gärna dubbla lager för säkerhets skull och låt dom rita direkt på duken) brukar vara populärt.
    Lite discodans som avslutning efter mat och tårta blir väl också bra 
     

Svar på tråden Bröllopsfest för barn