• Anonym

cellförändringar, försöker få bäbis

Jag är 30+ och nu när vi precis har börjat försöka att bli med barn, så får jag besked från senaste cellprovet att jag har förändringar och kommer kallas till ny kontroll inom 3 månader. Jag är inte så orolig för själva förändringarna, många av mina vänner har haft det, men tänk om jag är gravid om tre mån? Hur ska man tänka nu? Hjälp!

• Svar på tråden cellförändringar, försöker få bäbis
  • Dalatösen

Jag vill minnas att de kan genomföra cellprovet om man är innan v 12, men ring å prata med dem annars så slipper du fundera på det! Lycka till!

• CoG

Jag fick veta att jag hade cellförändringar då jag väntade nr ett (upptäcktes på inskrivningen har jag för mig).
    Då väntade dom med nästa koll tills efter bäbis kommit och tog bort det som behövdes då.

Det var alltså ingen panik att göra ngt åt det hela under graviditeten.

• Anonym

Det beror ju helt på vilken grad av förändring du har, de ser det vid nästa besök.. Jag meddelade att vi inte skyddar oss och vill ha barn, då verkade det som att de skyndade på processen lite.. Min gyn sade då, och jag låg mellan cin 2 & 3, att om jag var gravid skulle de vänta med ingreppet om det var efter vecka tolv. Men om du har gått på dina kontroller osv så är det nog inte värre än att de kan vänta, det tar låång tid innan det är såpass akut..

• Anonym (TS)

Ok, tack för lugnande svar!

Jag har varit på alla kontroller, och jag tror att de hade kallat mig tidigare än tre månader om det var akuta och stora förändringar? Kände bara att jag inte hade nån man kunde ringa just idag men ni har sagt precis det jag behövde veta. Stor kram till alla!

Svar på tråden cellförändringar, försöker få bäbis