blev så besviken på min tärna
Måste bara skriva av mig. Vet inte om jag överreagerar.
Jag vet att man inte har några som helst skyldigheter som tärna, men ett visst intresse kan man tycka att man borde visa eller? Men det är inte det värsta utan det är om man tagit på sig att göra något då tycker jag man ska fullfölja det.
Jag hade mer än en tärna, detta gäller den ena tärnans beteende.
Den ena tärnan är väldigt duktig på att rita och sjunga. Vi hade en ide om att rita ett speciellt inbjudningskort. Jag ställde frågan till min tärna om hon kunde tänka sig göra det mot en viss ersättning. Jo absolut hon nappade på iden. Tyckte det var jättekul. Tiden gick jag frågade vid flera tillfällen om hon började bli klar för jag var tvungen att trycka upp dom. Jo det var på gång osv. När datum för att skicka ut inbjudningarna började närma sig så frågade jag igen. Då sa hon tyvärr det funkar inte har inte inspiration. Jag blev arg o ledsen, just för att hon inte sagt ifrån tidigare. Som tur var så hjälpte en annan vän mig att ordna andra inbjudningskort som vi blev jättenöjda med.
Jag hade ställt frågan om ovanstående tärna kunde tänka sig att sjunga i kyrkan. Det tyckte hon var en rolig ide. Vi hittade en låt som även hon tyckte om och tyckte passade hennes röst. Hon ställde frågan om vi kunde ordna någon som kompade frågade en vän som skulle spela på bröllopet betalade dock extra för detta. Han skulel även kompa solisten som skulle sjunga ingångslåten. Vi bokade in tider efter tärnans schema då hon är den enda som arbetar obekväma tider. Hon kom vid två tillfällen sedan avbokade hon. Hon hade en bit att resa så vi betalade hennes resekostnader. Till slut fick jag säga ifrån att hon inte kunde sjunga i kyrkan för tiden började bli knapp och hon skulle inte hinna öva. Fick ordna någon annan som kunde sjunga
funderade på att plocka bort henne som tärna, men eftersom hon var ångerfull och hade det jobbigt så valde jag att bortse från det som hänt o gå vidare.
Frågade om hon istället ville göra framsidan till festhäftet och vara sångledare på bröllopsfesten vilket hon tyckte skulle vara jättetrevligt. Hade dock inga förväntningar denna gång.
Den andra tärnan planerade min möhippa, hon var ute i god tid och informerade om datum osv. Den tärna som detta handlade om hade haft möjlighet att byta bort sitt arbetspass om hon verkligen velat.. men det gjorde hon inte. En annan god vän var inte heller med på möhippan, men hon hade iaf varit med och hjälpt till att planera och visat något intresse.
Dom sista två veckorna hörde hon av sig vid ett tillfälle med ett mess, där det stod. När får jag min klänning? Andra både tärnor o andra vänner hörde av sig och frågade om vi behövde hjälp med något.
Vi köpte tärnklänningen, som hon fått behålla, vi ordnade frisör och stylist plus att tärnorna fick vars ett halsband som minne och tack för dagen. Visst som jag skrev tärnor är inte skyldiga att göra något eller engagera sig, men jag trodde ändå att det skulle finnas lite intresse
Jag hade lagt detta bakom mig. Men nu häromdagen så läste jag på hennes status på fb att hon planerade inför en annan persons bröllop hon höll på att öva sång och höll på att fixa festhäfte. Detta rev upp en del sår hos mig. Jag blev besviken och ledsen. Jag frågade henne vad detta handalde om egentligen.. tycker det är märkligt att hon så kort tid efter har väldigt mycket energi och inspiration att lägga ner. Eftersom jag konfronterat henne med denna fråga så har vi nu blivit ovänner. Min make sa bara släpp det - det blev ju bra för oss. Jag vill så gärna tänka så men jag känner faktiskt mig ledsen, besviken och sviken..